۶۵ درصد از گلخانه‌ای میرجاوه به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در میرجاوه نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: ۶۵ درصد از گلخانه‌ای میرجاوه به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، محسن کهرازهی در جریان بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان از وضعیت کشت گلخانه های میرجاوه، بیان داشت:  عمده محصولات گلخانه‌ای شهرستان شامل گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بادمجان و خیار میباشد که در سطح ۲۵ هکتار از گلخانه‌های میرجاوه تولید می‌شود .

 

مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه ادامه داد: سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در میرجاوه  نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۰ درصد  افزایش است

 

وی همچنین به احداث ۷ هکتار گلخانه جدید اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله طبق برنامه ریزی صورت گرفته و با همت بهره برداران سطح گلخانه های میرجاوه بزودی  به ۳۲ هکتار افزایش خواهد یافت.

 

کهرازهی همچنین  از ساخت  و راه اندازی یک مجتمع گلخانه‌ای جدید در میرجاوه خبر داد و گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار در حال واگذاری به متقاضیان برای ایجاد ۳۵ واحد گلخانه است .

 

مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه پیش‌بینی کرد تا پایان امسال بیش‌از ۴۵۰۰  تن انواع محصول گلخانه‌ای در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

 

وی افزود: محصولات گلخانه‌ای میرجاوه علاوه‌ بر بازار های استان و استان‌های همجوار ، با توجه به کیفیت آن به خارج از کشور بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

 

کهرازهی تصریح کرد : کشت گلخانه‌ای در میرجاوه برای ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

کد خبر 1100093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha