تقویت هنرستان ها باعث ارتقاء آموزش های فنی و حرفه ای می شود

مستشاری نقش آموزش و پرورش را در سیستم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتقاء و تقویت هنرستان‌ ها مهم دانست و گفت:برخی از مسئولان به‌ طور معمول بر اهمیت و ضرورت آموزش‌های فنی و مهارت آموزی تاکید می‌کنند اما در عمل اقدامی انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمید مستشاری» امروز(۷ مهر) در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه انتظار ما از اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی این است که بتوانند نیاز ضروری به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در جامعه مطالبه کنند، افزود: مسئولان به‌ طور معمول بر اهمیت و ضرورت آموزش‌های فنی و مهارت آموزی تاکید می‌کنند اما در عمل اقدامی انجام نمی‌شود.

 

رئیس هیئت مدیره مجمع خیران توسعه و ترویج آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای افزود: اصحاب رسانه جهت این مطالبه نیاز به شناخت و آگاهی کافی دارند که از چند طریق می‌توانند به آن دست پیدا کنند، نخست با ارتباط و پرسش از مجمع و دوم با پیگیری از مدیران و مسئولان دولتی این مهم محقق می‌شود.

 

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که تاکنون در خصوص فعالیت‌های مجمع انجام شده نخست می‌‌توان به ثبت استانی و ملی آن اشاره کرد که با توجه به برگزاری جلسات مشترک با معاونان وزارت آموزش و پرورش، آموزش عالی و فناوری کار و رفاه به دنبال تکمیل زیرساخت‌ها جهت اثربخشی بیشتر و بهتر هستیم.

 

مستشاری ‌نقش آموزش و پرورش را در سیستم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتقاء و تقویت هنرستان‌ ها مهم دانست و گفت: بخش دانشگاهی نیز باید به تربیت معلم و سازمان فنی و حرفه‌ای به تربیت نیروی ماهر بپردازند.

 

رئیس هیئت مدیره مجمع خیران توسعه و ترویج آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای با اشاره به سیستم برنامه‌ریزی آموزشی کشور تصریح کرد: براساس چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ باید ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان کشور در بخش فنی و ۴۰ درصد در بخش تئوریک باشند که متاسفانه پس از ۱۴ سال و با توجه به آمار وزارتخانه علوم تعداد فارغ‌التحصیلان فنی ما ۳۸.۵ درصد و در خراسان رضوی ۴۲ درصد است؛ این آمار نشان می‌دهد که ما به اندازه ۸ درصد هم در جهت تحقق برنامه‌های این چشم‌انداز پیشرفت نکردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: به تازگی مدیران و مسئولان کشور به این فکر افتادند که باید بحث آموزش های فنی و حرفه‌ای را به صورت جدی‌تر پیگیری کنند و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود فرمودند تولید باید رونق پیدا کند، اما این رونق بدون فرد مهارت دیده و هنرمند میسر نیست.

کد خبر 1100195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha