یک هزار زائر در مرز مهران اسکان داده شد

مدیرعامل هلال احمر ایلام گفت: تاکنون و در دوشب گذشته بیش از یک هزار و ۱۰۰ زائر توسط این جمعیت در مهران اسکان داده شده است.

«علی اصغر علی اکبری» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با توجه به موج بازگشت زائران از مرز مهران پنج تیم اسکان اضطراری این جمعیت در مرز مهران مستقر شده که در صورت ضرورت در برگشت زایران اربعین خدمات دهی به آنها انجام خواهد شد.

 

وی گفت: با توجه به شرایط کرونا در دوشب گذشته این میزان زائر در فضاهای باز در محوطه پایانه مرزی انتقال داده شدند و توسط امدادگران جمعیت هلال احمر موکت و پتو نیز بین آنها توزیع شده است.

 

علی اکبری ادامه داد: تعداد ۴۱۰ نفر از نیروهای این جمعیت در مرز مهران و آن طرف مرز مستقر و درحالت  آماده باش هستند.

 

مدیر عامل هلال احمر استان ایلام تصریح کرد: تعداد ۱۲ پایگاه ثابت، سه پایگاه موقت، سه تیم واکنش سریع، ۲ تیم امدادی خواهران و چهار تیم امدادی برادران در مرز مهران مستقر و در مجموع ۳۰۰ امدادگر و ۱۱۰ نفر از کارکنان این جمعیت مشغول  امدادرسانی به زائران هستند.

 

 وی به تجهیزات مستقر  شده در مرز مهران اشاره کرد و گفت : تعداد ۱۷ دستگاه آمبولانس، ۱۰ ست نجات، یک فروند بالگرد و سایر خودروهای امدادی در پایانه مرزی مهران مستقر هستند.

 

وی اظهار کرد: همچنین هشت دستگاه آمبولانس ، ۲ اتوبوس آمبولانس، ۲ تریلی و سه دستگاه خودرو فرماندهی عملیات نیز در داخل کشور عراق برای امداد رسانی به زائران در مسیر برگشت به کشور از طریق مرز مهران مستقر شده اند.

 

 

کد خبر 1100214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha