باید از مشارکت اجتماعی سالمندان در تمام فعالیت های جامعه استقبال کنیم

فیروزی گفت: روز جهانی سالمندان، فرصتی فراهم می‌کند که به این گروه از شهروندان که روز به روز جمعیت بیشتری را پوشش می‌دهند توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از مشارکت اجتماعی آنان در تمام فعالیت ‌های جامعه استقبال کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود فیروزی» در نشست با مسئولان مراکز توانبخشی شهرستان های خراسان رضوی گفت: روز جهانی سالمندان، فرصتی فراهم می‌کند که به این گروه از شهروندان که روز به روز جمعیت بیشتری را پوشش می‌دهند توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از مشارکت اجتماعی آنان در تمام فعالیت ‌های جامعه استقبال کنیم.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: باید در دوره‌ای که سالمندان در مراکز توانبخشی بسر می‌برند توانبخشی به معنای واقعی کلمه در مورد آنان اعمال شود و این عزیزان بتوانند با پویایی و تحرک فعال، دوران توانبخشی را سپری کنند.

 

وی همچنین از وظایف شهروندی در قبال سالمندان یاد کرد و گفت: باید از دوران میان‌سالی برای رسیدن به سالمندی برنامه‌ریزی داشته باشیم و آموزش‌های لازم در خصوص شیوه‌ی زندگی و عوامل محافظ در برابر سالمندی ناتوان را به همه ارائه دهیم.

 

فیروزی گفت: یکی از الزامات زندگی اجتماعی امروز که جامعه به سمت سالمندی حرکت می‌کند دسترس‌پذیری امکانات اجتماعی برای گروههای کم ‌توان جامعه از جمله سالمندان است که همه‌ی دستگاه‌های دولتی باید خود را در این زمینه وظیفه‌مند بدانند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: اگر چه حدود ۱۰ درصد جامعه در زمره سالمندان قرار می‌گیرند اما به دلیل تفوق فرهنگ نوع‌دوستی و حرمت نهادن به بزرگان و سالمندان خانواده، فقط ۲ دهم درصد این گروه در مراکز تحت نظارت بهزیستی بسر می‌برند که از این جهت خدا را شاکر هستیم و امیدواریم برای تمام خانواده‌ها، اولویت نگهداری و مراقبت از سالمند در خانواده مطرح باشد.

کد خبر 1100229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha