مرکز نیکوکاری تخصصی زکات در خراسان جنوبی افتتاح شد

مرکز نیکوکاری تخصصی زکات روز چهارشنبه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای بجد شهرستان بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «سید مرتضی بختیاری» ظهر امروز (۷ مهر) در آیین افتتاح مرکز نیکوکاری تخصصی زکات روستای بجد در بیرجند با بیان اینکه وحدت شیعه و اهل تسنن مشت محکمی بر دهان استکبار است، اظهار کرد: یکی از آن مشترکاتی که موجبات وحدت را فراهم کرده، زکات است.

 

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به افتتاح مراکز نیکوکاری، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: «کمیته امداد برای تامین بودجه از طریق مجلس پیگیری کند و وظیفه حاکمیت است که به نیازمندان برسد اما در کنار دولت و فعالیت کمیته امداد، امدادرسانی باید مردمی شود تا مردم خودشان امدادرسانی کنند».

 

بختیاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردمی است، افزود: در کمیته امدا برای مردمی کردن امدادرسانی از مسجد شروع کردیم چون آنان به خوبی نیازمندان مناطق مختلف را می شناسند.

 

وی  تصریح کرد: مرکز نیکوکاری تخصصی زکات به این دلیل راه‌اندازی می‌شود که زکات بحث فقهی است و مسائل شرعی آن باید رعایت شود.

 

رئیس کمیته امداد کشور با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی پرداخت زکات، گفت: با نهادیه کردن این مهم در جامعه مشکل خیلی از نیازمندان که عزت نفس دارند و عضو کمیته امداد نمی‌شوند، رفع خواهد شد.

 

فعالیت ۱۲۳ مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی

«رضا سلم آبادی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این آیین از فعالیت ۱۲۳ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۸ مرکز نیکوکاری در مساجد مستقر هستند.

 

وی در ادامه بیان کرد: بیشتر پرونده‌های مددجویی در این استان روستایی است که برای تسهیل روند امور ۴۳ مرکز نیکواری در روستاها شکل گرفته است.

 

سلم آبادی افزود: در حال حاضر ۶ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات، چهار مرکز تخصصی اشتغال، پنج مرکز تخصصی فرهنگی، یک مرکز تخصصی سلامت و مرکز تخصصی رسانه‌یاران در خراسان جنوبی فعال هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک مردمی توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده که ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

 

«مولوی حبیب الرحمن قهستانی» امام جمعه بجد نیز با اشاره به اهمیت اسلام به مقوله نیکوکاری، اظهار کرد: خداوند گرفتاری‌ها و ‌معضلات و مصیبت‌ها را از بین می‌برد در صورتی که بنده خدا به این فکر باشد که گرفتاری بنده خدا را برطرف کند.

 

وی بیان داشت: قدمت بجد به بیش از هزار و ۵۰۰ سال می‌رسد و مساجدی که در این روستاست قدمت هزار ساله دارد.

 

گفتنی است در این مراسم «محمد فاروق فاروقی» به مدت ۶ ماه به عنوان رئیس هیات عامل مرکز تخصصی زکات روستای بجد شهرستان بیرجند معرفی شد.

 

کد خبر 1100236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha