لزوم مکانیزه و ضابطه‌مند شدن آزمون های ارائه گواهینامه رانندگی

حجت الاسلام وحدانی نیا بر مکانیزه و ضابطه‌مند شدن آزمون های ارائه گواهینامه رانندگی تأکید کرد و گفت: باید سهمی برای آموزشگاه های رانندگی در وقوع حوادث سنگینی که نوگواهینامه ها انجام می‌دهند در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» امروز (۸ مهر) در جلسه کارگروه پیشگیری و کاهش تصادفات که در محل دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: آسیب های جسمی و روحی ناشی از تصادفات قصه پر غصه ای است و خاطر انسان را مکدر می کند اما تلنگری است به مسئولان که ورود به بحث کنترل و کاهش تصادفات داشته باشند.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به لزوم توجه به جامعه آماری معلولین جسمی ناشی از تصادفات، گفت: مطابق اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از وظایف مهم قوه‌قضائیه احیای حقوق عامه است و مقام معظم رهبری نیز بر احیا و مطالبه حقوق عامه تأکید دارند و از دغدغه های معظم‌له کاهش آسیب دیدگان حوادث رانندگی است.

 

وی با بیان اینکه صرف داشتن گواهینامه برای رانندگی کافی نیست، تصریح کرد: شرایط خاص روحی و روانی و اجتماعی فرد در حین رانندگی، تمرکز و صبر آنان را تحت تاثیر قرار می دهد و متاسفانه به خاطر عدم رعایت قوانین جان خود و سرنشینان وسیله نقلیه و حتی دیگران را به خطر می اندازد.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا ادامه داد: باید بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و به روز رسانی سامانه جامع حوادث رانندگی کشور انجام شود.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بر مکانیزه و ضابطه‌مند شدن آزمون های ارائه گواهینامه رانندگی تأکید کرد و افزود: باید جلساتی منظم پلیس راهور با مسئولان آموزشگاه های رانندگی برگزار و دستورالعمل ها ویژه ای به برای آنان ارسال شود.

 

وی بیان کرد: باید سهمی برای آموزشگاه های رانندگی در وقوع حوادث سنگینی که نوگواهینامه ها انجام می‌دهند در نظر گرفته شود.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا در پایان گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی نیاز است اصلاح فرایند صدور پروانه سلامت رانندگان خودروهای سنگین در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1100397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha