«شب نشینی جام جم» با حضور هنرمندان آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، برنامه زنده تلویزیونی « شب نشینی جام جم» با اجرای مسعود روشن پژوه و با حضور هنرمندان آران و بیدگل در حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) برگزار شد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با بزرگداشت هفته دفاع مقدس شب نشینی جام جم و گردهمایی هنرمندان با حضور استاد مسعود روشن پژوه در آستان مقدس امامزاده محمدهلال بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل برگزار شد. 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: در این برنامه فرهنگی هنری، هنرمندان با هماهنگی رسانه ملی به مدت دو شب فعالیت های هنری خود را در رشته های مختلف هنری همچون صنایع دستی، خوشنویسی و هنرهای تجسمی برای بینندگان شبکه جهانی جام جم به صورت زنده به نمایش گذاشتند.

ضابطی ادامه داد: در شب نخست این برنامه، هنرمندان حوزه صنایع دستی اعم از کار روی چرم، شعربافی، منبت کاری، چرم دوزی، صنایع چوب، معرق کاری به اجرای برنامه پرداختند ضمن اینکه بخشی از برنامه به معرفی نخبگان قرآنی و مدال آوران رشته های ورزشی اختصاص داشت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: در شب دوم این برنامه هنرمندان هنرهای تجسمی در هنرهای تذهیب، خوشنویسی، نقاشی خط، شعر و ادب و نویسندگی هنر خود را برای بینندگان شبکه جهانی جام جم به نمایش گذاشتند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل اضافه کرد: حسن کشایی از رزمندگان و نویسندگان کتب حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس و به نوعی دایره المعارف مکتوب شهدای شهرستان آران و بیدگل هم در این برنامه به معرفی جلوه های ایثارگری این شهرستان پرداخت.

ضابطی ادامه داد:  عباس متولی رییس انجمن خوشنویسان ایران از دیگر هنرمندانی بود که در این برنامه با قلم درشت نویسی به سبک نستعلیق با کتابت اشعار حماسی وصف امام حسین(ع) مضامین عاشورایی هنر خود را به نمایش گذاشت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: حسین جعفرزاده شاعر حماسی و انقلابی شهرستان هم در این برنامه اشعار و سروده های خود را در وصف سرور و سالار شهیدان قرائت کرد.

 

ضابطی تصریح کرد: همچنین مژگان مسی هنرمند نخبه تذهیبکار شهرستان آران و بیدگل و روح الله قربانی از چهره های شاخص سبک نقاشیخط در این برنامه سبک هنری خود را به نمایش گذاشتند.

کد خبر 1100403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha