تحریم های آمریکا در دو سال گذشته سبب شد تا واردات اجداد به کشور به تعویق بیافتد

ملک نیا با بیان اینکه تحریم های آمریکا در دو سال گذشته سبب شد تا واردات اجداد به کشور به تعویق بیافتد، گفت: با تدابیر جایگزین که صورت گرفت توانستیم کاهش تولید را با اعمال افزایش سن و تولید تول اکبری جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، غلامرضا ملک نیا، مدیرکل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی شب گذشته (چهارشنبه 7 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تحریم های آمریکا در دو سال گذشته سبب شد تا واردات اجداد به کشور به تعویق بیافتد، گفت: واردات مرغ اجداد در انحصار چند شرکت است کسی نمی تواند خارج از این حلقه اقدام به واردات مرغ اجداد کند. ما برای جبران کمبود و خلأ مرغ اجداد در کشور در پایان سال 98 و اوایل سال 99 اقدام به تولید مرغ مادر کردیم که آن هم با مشکل تأمین ارز مواجه شد و نیمه دوم سال 99 به ثمر رسید اما با وجود مشکل تأمین ارز با حدود شش میلیون کاهش جوجه ریزی در پایان سال 99 مواجه شدیم.

 

ملک نیا با اشاره به اینکه با تدابیر جایگزین که صورت گرفت توانستیم کاهش تولید را با اعمال افزایش سن و تولید تول اکبری جبران کنیم، افزود: در مراحل جبران کاهش تولید؛ پیش بینی واردات تخم مرغ خوراکی را هم کرده بودیم زیرا افزایش تقاضا قابل پیش بینی بود.

 

ملک نیا با بیان اینکه ما معتقدیم که قیمت این کالا باید تغییر کند اما اصلاح قیمت مراحلی دارد که مکاتباتی می طلبد، گفت: چندین ماه است که وزارتخانه جهاد کشاورزی درگیر تأمین ارز مورد نیاز ترخیص نهاده های دپو شده در گمرک می باشد اما تأمین ارز صورت نگرفته؛ ارزی هم که بانک مرکزی مدعی است جهت ترخیص کالا تأمین کرده نمی دانیم کجا رفته است.

کد خبر 1100405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha