۶۰ روستای گیلان فاقد پوشش اینترنت هستند

​توکلی با اعلام این خبر که ۶۰ روستای استان گیلان فاقد پوشش اینترنت هستند گفت: اینترنت نسل سه و چهار در سطح ۴۵ روستای گیلان ارتقاء پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فرزاد توکلی» امروز (پنج شنبه، 8 مهر) در جلسه شورای اداری که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: با نصب چیزی در حدود 35 سایت جدید در استان گیلان، بیش از 95 روستا تحت پوشش پهنای باند قرار گرفتند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون برای رفع مشکلات پهنای باند و اختلال اینترنت به ویژه در مناطق روستایی استان اقدامات خوبی انجام شد تصریح کرد: هنوز برخی از روستاهای استان هستند که فاقد اینترنت و پهنای باند هستند که باید زمینه لازم برای رفع مشکل این مناطق فراهم شود.

 

توکلی با تاکید بر اینکه طبق اعلام آموزش و پرورش آموزش‌ها در برخی مناطق استان گیلان از جمله مناطق روستایی و دور افتاده به شکل حضوری پیگیری می‌شود تصریح کرد: تجهیز روستاهای استان گیلان به اینترنت پرسرعت هم از دیگر اقداماتی است که درصدد تحقق آن هستیم از طرفی توسعه زیرساخت‌های این بخش در دستور کار قرار دارد.

 

وی ارتقاء اینترنت نسل سه و چهار در سطح 45 روستای گیلان را هم جزو مواردی که در اولویت و در دستور کار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان قرار دارد اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر و با وجود تمام تلاش‌ها و اقداماتی که انجام دادیم چیزی حدود 60 روستای ما در استان گیلان فاقد پوشش اینترنت هستند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به برخی از مشکلاتی که این دستگاه با آن مواجه است هم اشاره داشت و در تشریح این مطلب خاطرنشان کرد: 300 کیلومتر کابل و سیم از مجموعه زیرساخت‌های مخابرات گیلان به سرقت رفته که معادل سه سال توسعه استان است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذیربط دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

کد خبر 1100425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha