وزارت جهاد کشاورزی با واردات کاه از افغانستان موافقت کرد

حسینی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به خشکسالی و کمبود علوفه و کاه در کشور، با واردات کاه از افغانستان به خراسان جنوبی برای تامین خوراک مورد نیاز دام‌های استان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « سید احمد حسینی» امروز (8 مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مرداد ماه سال 98 در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به استان با توجه به اینکه در مناطق محروم استان رسته دامداری آنها بیشتر دام سبک و شتر است، تفاهم نامه هاب شتر امضا شد، اظهار داشت: تامین دام در سال 98 یکی از برنامه های ستاد اجرایی بود که به صورت قانونی تعداد 1500 راس دام سبک و 500 نفر شتر را خود شرکت وارد کرد و 11 هزار دام سبک هم مردم از طریق واردات انجام دادند.

 

مسئول شرکت توسعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه ایستگاه اصلاح نژاد شتر در دشت بجد بیرجند با بیش از 25 میلیارد تومان سرمایه گذاری راه اندازی شده است، گفت: اکنون این پروژه در حال بهره برداری و آماده افتتاح است.

 

حسینی با بیان اینکه در نهبندان بزرگترین بازار دام استان را با ظرفیت 40 غرفه تاسیس کردیم که روستاییان برای فروش به آن مراجعه می کنند، ادامه داد: همچنین پروژه کشتارگاه نهبندان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با بیان اینکه در زیرکوه و طبس هم بازار دام و کشتارگاه را راه اندازی می کنیم، گفت: در حوزه تسهیلات هم تاکنون 250 میلیارد تومان در حوزه دام سبک و شتر در استان برای پنج هزار متقاضی پرداخت کردیم.

 

مسئول شرکت توسعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی افزود: همچنین ستاد اجرایی در زمینه تامین علوفه دام نیز حدود 500 تن علوفه را برای روستائیان تامین کرد و الان هم درخواست واردات کاه از افغانستان را داریم، چراکه خرید از غرب کشور برای روستائیان خیلی گران است و صرفه اقتصادی ندارد.

 

حسینی گفت: وزارت جهاد کشاورزی هم با واردات کاه از افغانستان موافقت کرده است و به زودی این موضوع صورت خواهد گرفت.

کد خبر 1100443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha