انتقاد از عدم پرداخت سهم شهرداری بیرجند از محل جرایم رانندگی

سرپرست شهرداری بیرجند با انتقاد از عدم برگشت بودجه جرایم رانندگی به خراسان جنوبی گفت: در ۲ سال گذشته هشت میلیارد تومان از اعتبار جرائم رانندگی در خراسان‌ جنوبی به حساب خزانه دولت واریز شده اما برگشت به استان کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی عدل» امروز (۸ مهر) در جلسه کارگروه پیشگیری و کاهش تصادفات که در محل دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: با نصب چند دوربین پیشرفته در بلوار پیامبر اعظم (ص) بیرجند آمار تصادفات کاهش یافته است و اکنون دامنه‌های پرخطر هم بررسی می‌شود.

 

سرپرست شهرداری بیرجند با انتقاد از عدم برگشت بودجه جرایم رانندگی به استان، تصریح کرد: در ۲ سال گذشته نزدیک به هشت میلیارد تومان از جرائم رانندگی ناشی از اعمال قانون در خراسان‌ جنوبی به حساب خزانه دولت واریز شده اما برگشت به استان کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان بوده و امسال هم دریافتی‌ها صفر است.

 

وی تأکید کرد: تحقق بودجه جرایم رانندگی می تواند در جهت بهبود و افزایش ایمنی معابر و تامین زیرساخت‌های ترافیکی بخصوص در مرکز استان موثر باشد.

 

عدل در ادامه درباره وضعیت ساماندهی ورودی مهرشهر بیرجند تصریح کرد: ورودی مهرشهر خارج از محدوده خدماتی شهرداری بیرجند است اما تاکنون ۲ میلیارد تومان برای نصب جدول و تعویض گاردریل‌ها در این منطقه هزینه شده است.

 

سرپرست شهرداری بیرجند با بیان اینکه از سال ۹۳ طرحی برای ورودی مهرشهر (که در محدوده خدماتی راه و شهرسازی بود) تهیه شد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت اما همچنان وضعیت این طرح بلاتکلیف است زیرا کل اعتبارات عمرانی بیرجند ۸۰ میلیارد تومان است و امکان ایجاد تقاطع هم سطح چندمنظوره با اعتبار حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان در ورودی مهرشهر توسط شهرداری وجود ندارد مگر اینکه اعتبار دولتی از سوی دستگاه‌های متولی اخذ شود.

 

عدل با اشاره به اینکه نگهداری از زیرساخت‌ها پل‌های هوشمند عابر پیاده هزینه‌بر است و از سویی گاهی این اموال سرقت می شود، افزود: حتی در همین خاموشی‌های بوستان های شهر در محدودیت کرونا بسیاری از اموال مستقر در پارک ها سرقت شده است.

 

«محمد ربیعی‌زاده» مسئول اداره فنی و مهندسی پلیس راهور خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار کرد: کیفیت آموزش‌ها در آموزشگاه‌های رانندگی مورد ارزیابی و آموزشگاه‌ها رتبه‌بندی می‌شوند.

 

وی بیان کرد: در صدور گواهینامه‌های رانندگی نکته‌ای مغفول مانده که متقاضی از لحاظ جسمی تست می‌شوند اما از نظر روانشناختی کنترل و نظارتی وجود ندارد.

 

ربیعی‌زاده خاطر نشان کرد: در قانون جدید انتقال تخفیف بیمه به پلاک‌های شخص بیمه شده می تواند نقش موثری در توجه بیشتر به رانندگی صحیح داشته باشد.

 

کد خبر 1100455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha