آستان مطهر علوی به  فعالیت های قرآنی ویژه اربعین حسینی پایان داد

مرکز قرآن کریم در آستان مطهر علوی فعالیت های قرآنی خود ویژه اربعین حسینی را که ۱۷ روز ادامه داشت، در عراق به پایان رساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، «احمد نجفی» رئیس مرکز قرآن کریم در آستان مطهر علوی گفت: ما پروژه قرآنی ویژه اربعین حسینی که از سوم تا ۲۰ صفر برگزار شد، به پایان رساندیم. هدف این پروژه که برنامه های مختلف قرآنی و فرهنگی دربرگرفت، گسترش فرهنگ قرآن کریم و نشرآن در بین زایران بود.

نجفی افزود: تصحیح قرائت سوره فاتحه برای زایران در 12 استان از بصره تا دیالی و صلاح الدین با همکاری موسسه های قرآنی مستقل و دانشجویان مرکز قرآن در این استانها از جمله برنامه های این پروژه بود.

 

وی ادامه داد: اردوی قرآنی یک فعالیت قرآنی جدید به شمار آمد که برای سومین سال متوالی برگزار شد. این اردوی قرآنی شامل برپایی نمایشگاه اعجاز علمی قرآن کریم و فعالیت های مرکز قرآن کریم و انتشارات آن و مسابقه کتابچه قرآنی بود.

رئیس مرکز قرآن کریم گفت: درچارچوب فعالیت های این اردو، سه سمینار و نشست قرآنی با حضور پژوهشگران قرآنی و متخصصان و دانشگاهیان برگزار شد. در این سمینارها اصول فکری و قرآنی امام حسین(ع)، پروژه اصلاحگرایانه او براساس رویکرد قرآنی بررسی شد.  دو محفل قرآنی نیز با حضور قاریان و حافظان قرآن برگزار شد.

 

وی افزود: امسال برنامه های جدیدی را برگزار کردیم که پاسخ به پرسش ها در زمینه های قرآنی مختلف همچون تفسیر، علوم قرآن و تاریخ آن، احکام تجوید و قرائت ها، ختم آنلاین قرآن از جمله این برنامه ها بود. تعداد ختم قرآن به بیش از 40 ختم رسید.

کد خبر 1100505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha