مراسم افتتاح طرح توانمندسازی فرهنگی حاشیه شهر مشهد برگزار شد

با حضور سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طرح توانمندسازی فرهنگی کانون های حاشیه شهر مشهد در قالب توزیع بسته های کتاب ویژه خانواده اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امروز پنج شنبه ( 8 مهر)، مراسمی با عنوان طرح توانمندسازی  فرهنگی کانون های حاشیه شهر مشهد در قالب توزیع بسته های کتاب ویژه خانواده اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور  یوسف امینی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد ابدالی تکلو مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی و نمایندگان کانون های مساجد حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

 

تنها راه کاهش آسیب های اجتماعی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

 

در این مراسم «محمد ابدالی تکلو» بیان کرد: در قالب این طرح بسته های کتاب به ارزش حدود 140 میلیون تومان توسط ارشاد استان خریداری و به وسیله کانون های فرهنگی هنری مساجد بین خانواده های اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد حاشیه شهر مشهد توزیع می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه ما در شهری زندگی می کنیم که آسیب های اجتماعی در تمام مناطق شهر بیداد می کند؛ گفت: تنها راه کاهش آسیب های اجتماعی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و در این خصوص باید برنامه ریزی صورت گیرد.

 

وی یکی از اهداف اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد را افزایش تمرکز نوجوان و جوان با مطالعه دانست و تصریح کرد: کانون های مساجد در هزار و دویست مسجد استان کتابخانه تاسیس کرده است و بر اساس برنامه ریزی ها سعی در گسترش این کتابخانه ها هستیم تا سهمی در فرهنگ سازی مطالعه داشته باشد.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد، فعالیت های فرهنگ و هنری را با مسجد و روحانیت متصل کرده است

 

در این ادامه مراسم «یوسف امینی » نیز با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های فرهنگ و هنری را با مسجد و روحانیت متصل کرده است؛ افزود: مسجد و روحانیت دو ضلعی  هستند که در فعالیت های فرهنگی و هنری مهم هستند و به نوعی نقش راهبردی دارند.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: ویژگی دیگر کانون های فرهنگی و هنری مساجد که به نوعی یکی از هدف های تشکیل کانون های مساجد است، جذب نوجوان و جوان به مسجد برای حضور در اجتماع، با استفاده از فعالیت های فرهنگی و هنری است. اگر جامعه پذیری و فعالیت های اجتماعی نوجوان و جوان از مسجد شروع شود، نوجوان و جوان بیمه خواهد شد و یک هدایتگری صحیح و دقیق صورت خواهد گرفت.

 

وی یکی از فعالیت های اثر گذار، ارزان و در دسترس را کتاب عنوان کرد و افزود: فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری قابل انجام است اما کتابخوانی و دسترسی آسان و راحت افراد به کتاب های مفید، مخاطب شناسی و مفید بودن کتابها نیز مهم است لذا ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مفید می تواند به عنوان یک نقطه گذاری و هدف گذاری برای فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشد که البته هست.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امروز مسائل فرهنگی و اجتماعی را نمی توانیم از کتاب جدا کنیم، آسیب های اجتماعی معلول کمبود های فرهنگی است و کتابهای مفید در کاهش آسیب های اجتماعی می تواند تاثیر گذار باشد.

 

گفتنی است؛ این طرح در کانون های فرهنگی هنری شهید مطهری، شمیم ولایت، شهید بابانظر،نهضت مهدوی، شهید بصیر، عاشورا، شمیم یار، شهید علیزاده، حضرت خدیجه (س)، شهید ابوذر غفاری، شیفتگان ولایت امیرالمومنین(ع)، شهدای هسته ای، طلوع فجر، شهید احمد سلیمی، شهید محمد موسی نوروزی و کانون شهید غلامحسین نظرجاتی اجرا می شود.

 

کد خبر 1100507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha