هنرمندان با ابزار هنری اثر بخشی و نقش رزمندگان لرستان در دفاع مقدس را ترسیم کنند

زرینجویی با تاکید بر ضرورت بهره برداری از ظرفیت های هنری برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: باید برای ثبت خاطرات رزمندگان لرستانی هنرمندان ایثارگرانه وارد میدان شوند دین خود را در عرصه ادا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود زرینجویی»  امروز(8 مهر) درآیین اختتامیه پنجمین جشنواره استانی فانوس ویژه تولیدات هنری و سینمایی دفاع مقدس لرستان، اظهار داشت: هشت سال  دفاع جنگ تحمیلی به واسطه خون پاک شهید ان، یکدلی، وحدت وایثار شهدا و ایثارگران دفاع مقدس نامیده شده و گنجینه ای بزرگ برای ملت ایران است.

وی افزود: به رغم پشتیبانی دولت های شرق وغرب به واسطه دل دادن به انقلاب اسلامی و اینکه مردم عاشق امام و انقلاب اسلامی بودند، در هشت سال جنگ تحمیلی وجبی از خاک وطن به دست دشمنان بعثی نیفتاد و این افتخار بزرگی در تاریخ کشور ایران است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان افزود: شهدای ما دو چیز گرانبها شامل بازماندگانشان و سبک و سیره و وصایای خود را برای ما به یادگار گذاشتند.

وی بیان کرد: احترام گذاشتن و تکریم خانواده شهدا و اسوه قرار دادن وصایای شهدا باید مورد توجه همه مردم قرار گیرد.

زرینجویی با بیان اینکه بالاترین هنر شهادت بود، افزود: هنرمندان باید از ظرفیت هنر برای اشاعه سبک و سیره زندگی شهدا به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه ایثار و شهادت وظیفه همه هنرمندان، اهالی رساله و فرهنگ بسیار خطیر است و باید از ظرفیت های هنری برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت بهره گرفته شود.

زرینجویی با بیان اینکه  در استان نسبت به ثبت خاطرات دفاع مقدس به خوبی عمل نشده است، بیان کرد: اصحاب هنر و رسانه باید برای ثبت خاطرات شفاهی دفاع مقدس از زبان رزمندگان بهره گرفته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به رزم رزمندگان لرستان افزود: رزمندگان لرستانی در میدان های سخت جانفاشنی کرده و ایثار و گذشت وصف ناشدنی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای ثبت خاطرات رزمندگان لرستانی هنرمندان ایثارگرانه وارد میدان شوند  دین خود را در عرصه ادا کنند.

زرینجویی افزود: هنرمندان باید اثر بخشی و اثرگذاری رزمندگان، جانبازان و شهدای استان را ثبت و ضبط کنند و در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: همچنین نیاز است ردیف های بودجه ای مشخص برای حوزه فرهنگ تعیین شود تا در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار با مشارکت هنرمندان گام های بهتری برداشته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تقدیر از زحمات هنرمندان استان، افزود: کارهای خوبی در استان انجام شده است اما لازم است بیشتر کار شود و به ماندگاری اثر بیشتر توجه شود.

کد خبر 1100510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha