اعتماد و امید مردم به قوای سه گانه تکلیف ما را سنگین تر کرده است

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: امروز مردم ما نسبت به دولت، قوه قضائیه و مجلس امیدوار شده اند و این امید و اعتماد مردم، تکلیف ما را سنگین تر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان که امروز (پنجشنبه ۸ مهر) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز مردم ما نسبت به دولت، قوه قضائیه و مجلس امیدوار شده اند و این امید و اعتماد مردم، تکلیف ما را سنگین تر می کند و باید توجه داشت که دشمن تلاش می کند این اعتماد مردم را مخدوش کند.

 

رئيس قوه قضائيه ادامه داد: در سایه همدلی و هماهنگی قوا اعتماد مردم ترمیم شده است و ما وظیفه داریم از این اعتماد ایجاد شده صیانت کرده و آن را ارتقا بخشیم و بدانیم اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است.

 

وی عنوان کرد: اعتمادسازی موضوعی است که با حرف ممکن نیست بلکه باید در عمل، کارآمدی نظام را نشان دهیم و نباید اجازه دهیم که این اعتماد و امید از بین برود.

 

حجت الاسلام اژه ای با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های مردمی تصریح کرد: همه کارها با حضور مردم به نتیجه می رسد و دشمن با تحریم مردم را به زحمت انداخت ولی صبر مردم سبب شد دشمن در رسیدن به اهدافش ناکام بماند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: نیروی انسانی مهمترین عامل در انجام مأموریت ها در هر سازمانی است و مدیران هم باید برای ارتقا جایگاه و آسایش و آرامش روانی کارکنان تلاش کنند.

 

رئیس قوه قضائیه در ادامه به سختی و حجم بالای کار در مجموعه های قضایی اشاره کرد و گفت: ما از طرح های خلاقانه که بتواند در بهبود وضعیت کارکنان و حل مشکلات آنها اثرگذار باشد استقبال می کنیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: قضات، بازپرس ها و دادیاران تا آنجا که ممکن است از صدور قرار بازداشت اجتناب کنند و اگر نیاز به صدور قرار بازداشت موقت بود هم باید شرایطی مهیا شود که افراد بتوانند در اولین فرصت وثیقه تأمین کرده و رفع بازداشت شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای اعلام کرد: پرونده های کثیر الشاکی از معضلات نظام قضایی است و لازم است این پرونده ها به گونه ای مورد رسیدگی قرار گیرند که هم افراد خاطی مجازات شده و هم مردم زودتر و با کمترین هزینه به حقوق خود برسند.

 

وی به اهمیت نقش وکلا اشاره و خاطر نشان کرد: وکلا محترم هستند و وکیل خوب در واقع معاضد قاضی است ولی گاهی برخی از وکلا به دلیل رفتارهای غیرمتعارف اطاله دادرسی را سبب می شوند.

 

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: قضاوت منصب الهی بوده و متعلق به پیامبر گرامی اسلام و امیرالمومنین حضرت علی (ع) است و لازم است که در این جایگاه مراقب وسوسه شیطان بود و با پرهیز از قرار گرفتن در موضع تهمت از دستگاه قضایی صیانت کرد.

 

کد خبر 1100549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha