مدارک دانشگاهی راه  رسیدن به اشتغال پایدار نیست

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارک دانشگاهی هیچ شانسی برای رسیدن به اشتغال پایدار نیست، بلکه آموزش‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «فاطمه اسدی» امروز (۸ مهر ماه) در نشست فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در یاسوج، اظهار کرد: در دنیای امروز، برای رسیدن به جامعه اشتغال و رفاه باید از دروازه‌های آموزش‌های مهارتی گذر کنیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارک دانشگاهی هیچ شانسی برای رسیدن به اشتغال پایدار نیست، بلکه آموزش‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای اهمیت دارد.

 

وی با انتقاد به کمبود بودجه و ساز و کارهای آموزشی، ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای سازمانی با سفره‌ای کوچک و میهمانان بسیار است.

 

اسدی افزود: گروه هدف ما افرادی هستند که جویای کار هستند از جمله بیکاران، زندانیان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، روستاییان، عشایر، سربازان، دانش آموزان و بطور کلی کل جامعه، جامعه هدف ما هستند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در انتقاد به میزان بودجه سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در سازمانی که 6 درصد بودجه آن در سال 1399، صرف هزینه‌های دستمزد و چهار درصد بودجه صرف آموزش می‌شد، این برای سازمانی که 300 هزار کارمند و 650 کارگاه فعال در سطح کشور است تأسف بار است، 4 درصد صرف تدریس و مواد مصرفی می‌شد، یکی از ایرادهای سازمان فنی و حرفه‌ای این موضوع است.

 

وی یادآور شد: در حوزه فعالیت‌های منجر به اشتغال، در حوزه گیاهان دارویی فعالیت اقتصادی را شروع کردیم، ایجاد دپارتمان گیاهان دارویی تخصصی برای اولین بار در کشور در استان اجرا شد و به بخش خصوصی داده شد.

 

اسدی گفت: اجرای تفاهم نامه میان شرکت ملی نفت، کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای در 6 استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، خوزستان و فارس، برای جذب نیروهای معرفی کلاس کمیته امداد و جذب حداقل 10 درصد از افراد توسط شرکت‌های پیمانکاری شرکت نفت صورت گرفت، که قرار است که نیازسنجی شود و شروع به آموزش صورت بگیرد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حرفه ریسندگی که اشتغال زایی زیادی دارد و حرفه کم تخصصی است، اجرای آموزش صورت گرفته است، که کارآموزان، به ازای کار خود دستمزد می‌گیرند و به ازای هر روز 90 هزار تومان می‌گیرند.

 

وی گفت: سه استان را به عنوان روستای بدون بیکار معرفی کردیم که آموزش‌های مربوط به این روستاها توسط مربی‌های سازمان در حال اجرا هستند.

 

اسدی گفت: در حوزه‌های مختلف کاری، پیوست‌های مهارتی بطور کلی جدی گرفته نمی‌شود.

کد خبر 1100614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha