دوره توجیهی آموزشی ویژه ۶۳ معلم جدیدالورود درس تربیت بدنی کردستان

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان، دوره توجیهی آموزشی ویژه ۶۳ نفر از معلمان جدیدالورد درس تربیت بدنی برگزار و اهم سیاست‌های کلی این حوزه را تشریح و تبیین کرد.  

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، افشین خوش‌گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در دوره آموزشی توجیهی تربیت بدنی ویژه معلمان جدید الورود که در ارودگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد،با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، ابراز امیدواری کرد این دوره آموزشی بتواند برای معلمان جدیدالورد درس تربیت بدنی کاربردی باشد.

 

 

وی به بیان مبانی تربیت بدنی در نظام تعلیم و تربیت پرداخت و با بیان اینکه تمام برنامه‌ها در آموزش و پرورش در چارچوب سند تحول بنیادین قرار دارد؛ از معلمان تربیت بدنی خواست این سند را مطالعه کنند و آن چراغ راه خود قرار دهند.

 

 

وی هدف غایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تربیت انسان کامل و جامع الشرایط دانست و خاطرنشان کرد: جایگاه تربیت بدنی در سند تحول بسیار والاست و یکی از ساحت شش گانه به نام ساحت زیستی و بدنی به این حوزه اختصاص یافته است.

 

 

این مقام مسئول تامین، حفظ و ارتقای سلامت جسمانی و روحی و روانی دانش‌آموزان را هدف کلان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف ماموریت‌هایی داریم که باید آنها را با جدیت پیگیری و اجرایی نماییم.

 

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در ادامه به تشریح و تبیین سیاست ‌های دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی پرداخت و مدرسه محوری، کیفیت محوری فعالیت‌ها، تعمیم و فراگیر کردن فعالیت‌ها، برنامه محوری، علمی و تخصصی نمودن فعالیت‌ها، اخلاق محوری و مشارکت محوری را از اهم این سیاست‌ها برشمرد.

 

 

خوش‌گوار با بیان اینکه ورزش جزء لاینفک زندگی دانش‌آموزان است؛ بر نهادینه کردن ورزش بین آنان تاکید کرد و اظهارکرد: ورزش می‌تواند سبک زندگی سالم و فعال را در جامعه ایجاد کند.

 

 

وی بر استفاده معلمان جدیدالورد درس تربیت بدنی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود چون علاقمندی دانش‌آموزان به زنگ تربیت بدنی، محبوبیت دبیر ورزش در مدارس و برنامه محوری حوزه تربیت بدنی تاکید کرد.  

 

 

باورمندی و اعتقاد دبیران به خود و شغل و توانمندی‌های تخصصی، تعامل با مدیران مدارس و اقناع آنان به اهمیت درس تربیت بدنی، استفاده از ظرفیت شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان از مهم‌ترین توصیه‌های معاون تربیت بدنی و سلامت به معلمان جدیدالورد تربیت بدنی استان بود.

 

 

خوش‌گوار با بیان اینکه ورود معلمان جدید درس تربیت بدنی با پاندومی کرونا مواجه شده است؛ تصریح کرد: بعد از حوزه اقتصاد، حوزه ورزش و تربیت بدنی بیشترین آسیب را از شیوع این ویروس متحمل شده است و رسالت ما این است که دانش‌آموز را در این شرایط به حداقل فعالیت بدنی و ورزشی وادار کنیم.

 

 

وی از فعالیت بیش از یک‌هزار دبیر تربیت بدنی در مدارس استان کردستان در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: امسال 63 دبیر جدیدالورد به عرصه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کردستان اضافه می‌شود.

 

 

خوش گوار در بخش پایانی سخنان خود به بیان اهم موفقیت های حوزه تربیت بدنی و سلامت در چند سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه خوشبختانه دستاوردهای ارزشمندی در طول 5 سال گذشته در حوزه تربیت بدنی کسب شده است؛ گفت: کردستان جزو استان های الگو و برند در سطح کشور است.

 

 

در ادامه فرید منتظری رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی استان نیز به تبیین جایگاه درس تربیت بدنی در نظام آموزشی ایران پرداخت و وضعیت گذشته و حال درس تربیت بدنی در مدارس را تشریح کرد.

 

 

اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی براساس آخرین دستورالعمل، تشریح یک جلسه درس تربیت بدنی در شرایط کرونا، تشریح شبکه شاد، توضیح طرح های مکمل و پروژه کوچ، اجرای کلاس عملی درس تربیت بدنی از مهم ترین مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی توجیهی بود که توسط مدرسین تخصصی درس تربیت بدنی برای معلمان جدید الورود تشریح شد.

کد خبر 1100657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha