باید زمینه های بیشتر فعالیت  فعالان فرهنگی و هنری در مساجد را فراهم آوریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: باید زمینه های بیشتر فعالیت فعالان فرهنگی و هنری در مساجد را فراهم آوریم چراکه هر چقدر این زمینه بیشتر فراهم شود، زیبایی های مسجد نمایان تر شده و سریعتر در مسیر پیشرفت قرار می گیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسین فرخنده» در جمع رابطان کانون های فرهنگی و هنری این استان که با هدف آموزش هرچه بیشتر بخش های مختلف سومین رویداد ملی فهما در سالن حوزه هنری گردهم آمده بودند، به نقش کانون های مساجد در رونق فعالیت های فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد با ظرفیت افراد علاقه مند و منابع انسانی ارزشمند به طور قطع محرک بسیار خوبی است تا آنچه توان مردم است، به منصه ظهور برسد.


 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، انتخاب شعار «به توان مردم» برای سومین رویداد ملی فهما را زیبا و بجا توصیف کرد و در این باره گفت: لازم است در اجرای هر چه بهتر فعالیت ها و برنامه های کانون ها  و حمایت بیشتر از اقدامات اهالی مسجد خلق منابع جدید داشته باشیم و ظرفیت ها را شناسایی و احصاء کنیم.

 

وی با تاکید بر این مهم که باید زمینه های بیشتر فعالیت  فعالان فرهنگی و هنری را در مساجد فراهم آوریم، تصریح کرد: هر چقدر این زمینه بیشتر فراهم شود، زیبایی های مسجد نمایان تر شده و بدون شک سریعتر و درست تر در مسیر پیشرفت قرار می گیریم.

 

فرخنده توصیه کرد: از نویسندگان و نخبگان  و تاثیرگذاران مسجدی در معرفی قابلیت های فرهنگی هنری مساجد بهره ببریم تا جریان های فرهنگی در دایره مساجد و جامعه ایجاد شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: امروز که شاهد طیف گسترده ارتباطی هستیم باید بدانیم که دنیا دنیای تعامل است و هر حرکت و برنامه ای و تولید محتوا و خبری، می تواند ارزشمند باشد لذا تلاش کنیم تا الهام بخش دنیای فرهنگ و هنر با قابلیت های فعالان مسجدی شویم.

 

وی تعامل با دستگاه های مرتبط با مسجد و نیز همفکری و همراهی روسای فرهنگ و ارشاد در شهرستان ها برای تاسیس کانون های جدید  و بهره مندی از این ظرفیت ها و قابلیت ها  را مورد توجه و تأکید قرار داد.

 

کد خبر 1100689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha