کانون‌های مساجد ظرفیت خوبی برای شکوفا سازی استعداد جوانان دارند

نیکخواه بابیان اینکه شناسایی استعدادها و شكوفايی آن از قابليت‌های كانون‌هاي فرهنگی هنری مساجد است گفت: حضور پیدا کردن قشر نوجوان و جوان در مساجد، مسیر زندگی آنها را مشخص و هدفمند می کند.

«رسول نیکخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرکرد اظهار داشت: حضور پیدا کردن قشر نوجوان و جوان در مساجد، مسیر زندگی آنها را مشخص و هدفمند می کند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان ادامه داد: ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه برای حذف سبک زندگی غربی نیاز به یک همت عمومی دارد كه در این میان نقش مساجد در تغییر رفتارها و الگوهای زندگی برجسته تر از سایر نهادهای اجتماعی است.

 

وی با اشاره به نقش کانون های مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گفت: کانون های مساجد امن ترین مکان برای حضور نسل جوان هستند چراکه حضور پیداکردن قشر نوجوان و جوان در مساجد، مسیر زندگی آنها را مشخص و هدفمند کرده و گرایش نسل جوان را به مسائل معنوی و دینی به دنبال دارد و موجب استحکام بنیه اعتقادی این نسل در جامعه می شود.

 

نیکخواه مساجد را امن ترین مکان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان عنوان کرد و گفت: تعالیم تربیتی و دینی اسلام با تلاش امامان جماعت مساجد بیان می‌شود كه می‌تواند در هدایت فرهنگی درست جامعه اثرگذار باشد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با استفاده از ابزار هنر و تلفیق آن با آموزه های دینی زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و بستر مناسبی برای ظهور استعدادهای جوانان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری ایجاد کرده اند.

 

وی به اهداف تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و افزود: تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح بخش اسلام و تأکید بر آرمان ها و ارزش های معنوی و فرهنگ اسلامی، حفظ و ترویج آموزه های دینی، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی، زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری، شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج آموزه های دینی از اهداف تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

نیکخواه تصریح کرد: ارائه و عرضه فعالیت های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه های فرهنگی هنری و کانون های پرتحرک و فعال مذهبی، اجتماعی و مردمی در مقابله با تهاجم فرهنگی از دیگر اهداف کانون های مساجد است.

 

کد خبر 1100697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha