عوامل آتش سوزی جنگل های گلستان به اشد مجازات محکوم شوند/ ورزش انحصاری نشود

​آیت الله نورمفیدی گفت: در صورتی که وقوع آتش سوزی در جنگل های گلستان عمدی بوده مسئولان نیروی انتظامی باید ضمن شناسایی عاملان این اتفاق، آنها را به اشد مجازات برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» ظهر امروز (جمعه ۹ مهر) در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به رحلت پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) اظهار کرد: پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) یگانه عالم بود و در روزهای آخر عمر با ناراحتی از دنیا رفتند و امیدواریم همه امت اسلامی فرمانبردار رسول خدا باشند و به راه درست هدایت شوند.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد:  شهادت امام‌ مجتبی (علیه السلام) نیز با سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام متقارن است و در روز پنجشنبه آخر ماه صفر شهادت حضرت ثامن الحج (علیه الاسلام) را پیش رو داریم.

 

آیت الله نورمفیدی بابیان اینکه پس از رحلت رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم)، اهل البیت (علیهم السلام) تنها شدند، خاطرنشان کرد: این تنهایی، غربت و انزوا را بنی امیه و بنی عباس ایجاد کرده بودند و در زمان امام رضا(علیه الاسلام) مبارزه ها به ثمر نشسته بود و در هر کجا از بلاد اسلامی پای می گذاشتیم پرچمی از امیر المومنین(علیه السلام) برافراشته شده بود.


وی ابراز داشت: مامون گاهی توسل به امام رضا(علیه السلام)می کرد و وقتی این امام همام به نیشابور رسید جمعیت زیادی به استقبال امام رضا(علیه السلام) آمد تا حدیثی برای آنها از رسول مکرم اسلام بخواند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان به آتش سوزی های جنگل های گلستان اشاره کرد و گفت: منطقه ما از نظر تنوع گیاهی بسیار حائز اهمیت است و اگر آتش سوزی عمدی بوده باید مسئولان نیروی انتظامی عاملان این اتفاق را شناسایی کنند و آنها را به اشد مجازات برسانند.


وی تاکید کرد: جزیره آشوراده هم تنوع گیاهی و هم پناهگاه حیات وحش است و این سرمایه ملی است و نباید اجازه دهیم که نابود شود، باید امکاناتی که در اسرع وقت می تواند به مهار آتش کمک کند در اختیار استان قرار گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه اگر باران و لطف الهی نبود مشخص نمی شد چه میزان از جنگل های ما طعمه حریق می شد، متذکر شد: از تلاش گروه های جهادی برای مهار آتش قدردانی می کنیم ولی نیاز است به تأمین تجهیزات استان برای مهار آتش توجه ویژه شود.

 

وی به رشادت علی لندی نوجوان ایذه ای اشاره کرد و یادآور شد: این مکتب اهل البیت (علیهم السلام) و اسلام است که چنین انسان هایی را می سازد که برای نجات جان افراد به دل آتش می زنند.

 

امام جمعه گرگان تصریح کرد: در هفته گذشته مقام معظم رهبری به توجه بیشتر ورزشکاران تاکید کردند، امروزه ورزش نمایانگر قدرت و پیشرفت کشور است و قهرمانی ها در سطح دنیا نیز جایگاه کشور را بالا می برد و باید به حوزه ورزش توجه بیشتری شود.

 

آیت الله نورمفیدی عنوان کرد: از مسئولان ورزشی درخواست داریم که ورزش انحصاری نباشد و باید هرجا استعدادی وجود دارد شکوفا شود.

 

وی گفت: ورزشکاران گلستانی نیز در مسابقات جهانی و پارالمپیک خوش درخشیدند و قهرمانی ورزشکاران متدین ایرانی که به جنبه های معنوی و اخلاقی اهتمام دارند، می توانند مروج  اسلام در دنیا باشند.

 

کد خبر 1100698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha