از حوادث مرزهای شمال غرب ایران بوی توطئه آمریکایی می آید 

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: از حوادث مرزهای شمال غرب ایران بوی توطئه آمریکایی می آید و علی ایف و رجب طیب اردوغان به بازیچه گرفته شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۹ مهرماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج با اشاره به فرازی از کلام گهربار امیر المومنین (علی)، گفت: امروز در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز سالمندان است و اینجانب با گفتن و شما نمازگزاران با شنیدن باید دینمان را به این ولی نعمتان ادا کنیم.


امام جمعه کهنوج به داستان ابراهیم مجاب، بیان کرد: در آیات و روایات متعدد نسبت به احترام والدین توصیه شده است و ما باید از این فرصت برای عاقبت به خیری خود بهره ببریم.


وی یادآور شد: آنچه مورد رضایت باری تعالی است پرهیز از خود خود خواهی و انجام اعمال خدا خواهی می باشد.


حجت الاسلام نجنو به توان دفاعی و اقتدار ایران به حوادث مرزهای شمالی و شیطنت های باکو اشاره کرد و افزود: از حوادث مرزهای شمال غرب ایران بوی توطئه آمریکایی می آید و علی ایف و رجب طیب اردوغان به بازیچه گرفته شده اند.


خطیب جمعه کهنوج تاکید کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران استاد خویشتن داری به خصوص در رابطه با کشورهای همسایه است که اگر این صبر لبریز شود، معادلات به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد.


وی تصریح کرد : ترکیه باید نمک نشناس نباشد و حرمت خود را حفظ کند چرا که موجودیت آنها مرهون تلاش های پاسداران محور مقاومت به خصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.


 حجت الاسلام نجنو اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران بدانند که تحولات مبارکی در منطقه به نفع جبهه مقاومت در حال رقم خوردن است و امروز دنیا شاهد است که دول استکبار و استعمارگر به رسوایی از منطقه اخراج شدند.


امام جمعه کهنوج اضافه کرد: امروز که در کشور خبیث انگلیس بحران سوخت جدی شده است و آل سعود به خود آمده و با عبرت، از مذاکره با ایران می زنند، زیرا دانسته اند رهبری جبهه مقاومت به دست کسی است که اگر بخواهد می تواند به راحتی تشت رسوایی آنها را از بام فرو اندازد.


وی با اشاره به فصل کشت و رونق کشاورزی در جنوب استان کرمان خواهان ایجاد ستاد راهبردی برای رفع معضلات کشاورزی شده و خاطرنشان کرد: با توجه به نا هماهنگی های لازم بین دستگاه های متولی در خصوص رفع موانع تولید و رفع مشکل کشاورزان تاکنون منتج به نتیجه نشده و متاسفانه بانک های عامل فشار مضاعفی به کشاورزان در این فصل کشت وارد می کنند.


حجت الاسلام نجنو ادامه داد: این در حالی است که مطابق مصوبات هیئت دولت و هماهنگی های مجلس می بایست استمهال بدهی های کشاورزان با توجه به خشکسالی ها، طوفان ها، سرما زدگی ها و عدم رفع جبران خسارات از طریق صندوق های بیمه در دستور کار قرار گیرد.


خطیب جمعه کهنوج در خاتمه با اشاره به حضور خادمیاران رضوی در صفوف نماز جمعه ضمن تشکر از تلاش آنها، عنوان کرد: امسال الحمدلله مدارس ما به تدریج حضوری خواهند شد اما متولیان آموزش با توجه به مشکلات معیشتی مردم نسبت به پوشیدن لباس فرم جدید و دریافت شهریه آنها را مجبور نکنند.

کد خبر 1100714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha