ملت ایران تربیت یافته امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مکتب شهادت هستند

به گفته حجت‌الاسلام موسوی، ملت ایران، تربیت‌یافته امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی نیز تربیت‌یافته شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه موقت زنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با تسلیت مجدد اربعین حسینی و تقدیر از عزاداران به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها گفت: علیرغم گذشت چهار روز اربعین هنوز هوای اربعین برای شیعیان حاکمیت دارد.

 

حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی با اشاره به اینکه اگر امام حسین(ع) نبود از اسلام چیزی جز یک نام، باقی نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) تمام هستی خود را در برابر اسلام، قرآن، عدالت، آزادی و حریت فدا کرد.

 

وی با اشاره به وقایع بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانش گفت: پس از به اسارت درآمدن خاندان امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) وارد مسجد دمشق شدند در حالی که یزید اعلام کرده بود تا همه مردم در آن مسجد حاضر شوند تا آنچه در کربلا اتفاق افتاده را با خواندن قطعنامه اعلام کنند.

 

خطیب موقت زنجان اضافه کرد: در حالی که ازدحام جمعیت بسیار بود و فرستاده یزید نیز قطعنامه را قرائت می کرد، امام سجاد(ع) صدای فرستاده یزید را شکست و فرمود وای بر تو ای خطیب بی‌حیا! آیا رضایت مردم را با غضب پروردگار جذب می‌کنی؟ آنگاه خطیب به‌ناچار و ذلیلانه از مبنر پایین آمد و فشار افکار عمومی سبب شد تا یزید به امام سجاد(ع) اجازه دهد تا بر بالای منبر قرار گیرد.

 

به گفته وی ایشان با یک خطبه توانست پایه‌های حکومت یزید را متزلزل کند و یزید برای اینکه خطبه امام سجاد(ع) را قطع کند، به موذن گفت اذان بگو.امام سجاد(ع) در آن منبر ثابت کرد که حق، پیروز و باطل، نابود شدنی است.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: وقتی اذان به «اشهد ان محمداً رسوا الله» رسید، امام سجاد(ع) عمامه‌اش را بر دست گرفت و خطاب به یزید فرمود محمد(ص) که اسمش با این عظمت در مناره و ماذنه‌ها شنیده می‌شود، جدّ من است پس چرا بچه‌هایش را خربه‌نشین کرده و دستبند بسته‌ای؟! بعد از این بود که مردم از جای خود برخاسته و به یزید گفتند که ما این نماز جمعه را نمی‌خواهیم.

 

وی با تاکید براینکه تحولات اخیر در افغانستان و جریانات روزهای گذشته در مرزهای ایران، تله سیاسی و امنیتی برای درگیر کردن ایران است تا فتنه‌های دشمن به جریان بیفتد، اظهار کرد: آن کشورها غافل هستند که ملت ایران، تربیت‌یافته امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی نیز تربیت‌یافته شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی سعی کرده که با همه به‌ویژه همسایه‌ها بزرگوارانه رفتار کند اما در صورت مشاهده کوچکترین خطایی با آن‌ها مقابله می‌کند.

 

وی با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحولات افغانستان اظهار داشت: در این مورد، نظرات مختلفی بیان می‌شد اما ایشان فرمودند ما طرفدار مردم افغانستان هستیم و طرفدار حکومت آن کشور نیستیم و مردم افغانستان هر حکومتی را قبول کنند ما هم طرفدار ان خواهیم بود.

 

کد خبر 1100720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha