دانشجویان و علما در تبیین مبانی اسلام روشنگری کنند

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به بیانات مقام رهبری گفت: دانشجویان و علما در جامعه باید با حرکتی عمومی و فراگیر در امر تبیین مبانی اسلام روشنگری اجتماعی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (جمعه، 9 مهر ) در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: اگر دشمن موفق شود جوانان و اقشار مختلف را از مسائل اجتماعی منحرف کند موفق شده است.

 

امام جمعه انزلی افزود: برای حفظ حکومت اسلامی از آسیب ها نیاز است افراد صالح امور را به دست گیرند چرا که دشمن در تمامی مقاطع به دنبال نفوذ فکری است که بتواند بر افکار و اندیشه مردم وارد شود و آنها را از نظام اسلامی جدا کند و برای تحقق توطئه‌هایش تمرکز خود را بر روی رسانه‌ها گذاشته است.

 

وی تصریح کرد: مقام رهبری در امر تبیین به چند نکته اشاره کرد که جلوگیری از تنش و درگیری و پرهیز از اختلافات قومی گرایی از جمله آنهاست. تبیین باید متقن، به هنگام و مستدل، به دور از جنجال و غرض ورزی، مداوم ومستمر باشد و برای تسویه حساب شخصی و جناحی نباشد.

 

وی تاکید کرد: همچنین در تبیین باید از تهمت زدن و کارهای غیر اخلاقی پرهیز و به شبهات پاسخ داده شود. سوء مدیریت ها و نارسایی ها برای اخلال در حکومت با استدلال و کارشناسانه باشد.

 

امام جمعه انزلی در ادامه گفت: وظیفه اصلی و مهم دین این است که حکومت اسلامی تشکیل دهند و جامعه دینی و اسلامی به وجود آورند. رسالت انبیا نیز برقراری قسط و عدل و تشکیل حکومت و مقابله با انحرافاتی که در این مسیر ایجاد می شد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: اسلام برای جلوگیری از این آسیب ها چاره اندیشی کرده است و راه حل را در معنویت، دین و سیاست ورزی دانسته و تاکید شده در راس جامعه اسلامی امام قرار گیرد.

کد خبر 1100724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha