ایستادگی در برابر مستکبران ذلت آنها را به دنبال دارد

آیت الله عابدینی گفت: ما هر کجا در برابر مستکبران محکم ایستاده ایم ذلت آنها را دیده ایم و هر کجا سازش کرده ایم آنها برای تسلط بر ما بیشتر تلاش کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۹ مهر) در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: آژانس انرژی اتمی اصرار دارد که باید دوربین های خود را در مراکز هسته ای ما نصب کنند و تأکید دارند که این دوربین ها در کرج نصب شوند زیرا مدتی پیش عملیات تروریستی آنها در این منطقه با شکست مواجه شد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: آنها برای اهداف خرابکارانه خود می خواهند که در مراکز هسته ای ما دوربین نصب کنند بنابراین باید هوشیار بود.

 

وی اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که ما هر کجا در برابر مستکبران محکم ایستاده ایم ذلت آنها را دیده ایم و هر کجا سازش کرده ایم آنها برای تسلط بر ما بیشتر تلاش کردند، خداوند متعال را شاکر هستیم که دولت، مجلس و قوه قضائيه ای داریم که تلاش می کنند مستکبران را جای خود بنشانند و عزت و اقتدار ایران اسلامی را دنبال می کنند.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به مشکلات زمین های اوقافی در قزوین افزود: در قزوین، الوند و زیاران، مردم با مشکلات موقوفه بودن زمین مواجه هستند و اگر وقف بودن زمینی مشخص بوده و دارای سند است باید پذیرفته شود.

 

وی تأکید کرد: مسئولان و مدیران حوزه وقف باید توجه کنند که وقف بستری برای مشکل گشایی اقتصادی در جامعه است بنابراین نباید عرصه های وقفی برای مردم مشکل ایجاد کند از همین رو از مسئولان می خواهیم این موضوع را به خوبی مدیریت کنند تا شاهد رفع مشکلات در این حوزه باشیم.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به حضور پرشور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده روی اربعین اظهار کرد: در ایام اربعین و در عراق از کشورهای مختلف حضور پیدا کردند و در کشور ما هم مراسم نمادین پیاده روی اربعین برگزار شد.

 

وی عنوان کرد: اربعین نشان داد که قیام امام حسین (ع) با چه هدفی بود و ماهیت یزید و یزدیان بیش از پیش آشکار شد و حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) این امر را تبیین کردند و مقام معظم رهبری تأکید دارند ما هم در مسیر تبیین این مهم قدم برداریم.

 

آیت الله عابدینی گفت: برخی رسانه ها و اجانب تلاش می کنند تا با استفاده از ابزارهای مختلف ماهیت رژیم پهلوی، صدام بعثی و صهیونیست ها را به گونه دیگری نشان دهند که ما باید در این خصوص روشنگری کرده و اجازه ندهیم جای جلاد و شهید تغییر کند و باید پدران و مادران، اساتید حوزه و دانشگاه و هنرمندان بسیج شوند و در خصوص حقایق انقلاب، جنگ تحمیلی و دفاع از حرم نکات لازم را تبیین کرده و شبهه زدایی کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به روز نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری به نیروی انتظامی سفارش کردند که تا می توانید با مردم با مهربانی برخورد کنید تا مردم کرامت را بیشتر شاهد باشند، حتی اگر کسی مجرم بود البته در خصوص کسانی که زورگویی می کنند باید با جدیت مقابل آنها ایستاد.

 

امام جمعه قزوین در پایان با تسلیت ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بر الگوگیری از سیره اهل بیت (ع) تأکید کرد.

 

کد خبر 1100730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha