حوزه علمیه جلودار عرصه‌ بحران ‌های اجتماعی مانند کرونا است

آیت الله عابدینی گفت: حوزه علمیه جلودار عرصه‌ بحران ‌های اجتماعی مانند کرونا است، آن زمان که کمتر کسی جرات تغسیل جنازه فرد مبتلای به کرونا را داشت، طلاب حوزه خودشان را با خطر روبرو کردند و کارشان را درست انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین  به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در نشست آیت ‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه ‌های علمیه کشور و مدیران حوزه علمیه استان بیان کرد: خداوند  متعال را شاکریم در این دوره تحولات ارزشمندی در کشور اتفاق افتاده است و دولت و مجلسی همسو و حوزه علمیه منطبق با چشم ‌اندازهای نظام مقدس ما در حال پیشرفت هستند و مقاومت اسلامی که همه سرمایه معنوی و جهت‌ گیری‌هایش ‌باید از حوزه علمیه باشد، هم دیده می‌ شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: حوزه علمیه قزوین پیشگام در امر تحقیق و پژوهش در کشور است و پیش از راه ‌اندازی معاونت پژوهش و تحقیقات در حوزه علمیه قم، این دغدغه در حوزه علمیه قزوین وجود داشت و فعالیت‌های جدی و بانشاطی در آن دوره انجام شد و به مرور زمان حوزه قزوین پشرفت داشته است.

 

وی عنوان کرد: شاید می‌توان گفت 10 سال پیش، این هم ‌اندیشی و هم ‌افزایی بین دست‌اندرکاران وجود نداشت، بنابراین حوزه علمیه قزوین با سرعت خوبی روبه ‌جلو حرکت کرده است.

 

آیت الله عابدینی افزود: انسجام خوبی در مدیریت حوزه علمیه قزوین وجود دارد و همانند حوزه علمیه قم، که جناحی و فرقه ‌ای بودن به آن نمی ‌چسبد، الحمدلله حوزه علمیه قزوین هم همین‌طور است و ضمن اینکه باید از اندیشه‌های بزرگان و عالمان بهرمند شویم ‌باید بیشتر مراقب این موضوع باشیم.

 

وی تصریح کرد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی می ‌توانند بر روی پشتیبانی حوزه علمیه قزوین حساب باز کنند و این موضوع در اظهارات رئیس محترم قوه قضائیه و مسئولان استانی مشخص بود و برای حوزه جایگاه بالایی قائل هستند و خودشان را به پشتیبانی حوزه نیازمند می‌ دانند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: حوزه علمیه جلودار عرصه‌ بحران ‌های اجتماعی مانند کرونا است، آن زمان که کمتر کسی جرات تغسیل جنازه فرد مبتلای به کرونا را داشت، طلاب حوزه خودشان را با خطر روبرو کردند و کارشان را درست انجام دادند و افتخار آفرینی کردند که مسئولان به‌خاطر این موضوع قدردان حوزه علمیه هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام سید ضیاء هاشمی امام جمعه فقید آوج که از مخلص ‌ترین روحانیون حوزه قزوین و برکت منطقه خودشان بود، خدمات زیادی در حوزه بحران کرونا به مردم انجام داد و حتی محل زندگی خودش را وقف حوزه علمیه کرد.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: تلاش، همفکری و جلسات هم ‌افزایانه نیاز حرکت روبه جلوی حوزه قزوین است و در این حرکت روبه جلوی حوزه علمیه دلسوزی، صداقت و پیوستگی بیشتر دل ها به یکدیگر را به شدت نیاز داریم و امیدواریم با مدیریت حضرتعالی و توجه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بتوانیم مطالبات ایشان را در رگ و ریشه حوزه بیشتر از گذشته به جریان بیندازیم.

 

کد خبر 1100820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha