سومین سوگواره نوحه های نشسته در بخش جغین برگزار شد

سومین سوگواره نوحه های نشسته(پامنبری) در بخش جغین به همت انجمن نوحه های نشسته شهرستان رودان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودان و انجمن نوحه های نشسته میناب در بخش جغین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان رودان، « یعقوب شمس الدینی »، بخشدار بخش جغین در این مراسم به نقش پیرغلامان در ترویج فرهنگ عاشورا اشاره کرد و گفت: پیرغلامان حسینی و مداحان اهل بیت(ع)نقش ممتازی در زمینه اشاعه فرهنگ و ادبیات عاشورایی  به عنوان پرچمداران  محافل معنوی شمرده می شوند.

 

وی، نقش مداحان و اهل منبر و روضه‌خوانان در زنده نگه داشتن فرهنگ حسینی و عاشورایی را مهم و ارزشمند دانست و افزود: مردم خطه جنوب و به ویژه پیرغلامان این دیار، یک عمر در این مسیر، نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

بخشدار جغین عنوان کرد: سومین سوگواره نوحه های نشسته محلی با حضور ۱۶ گروه نوحه خوان از حوزه روستایی و یک گروه نوحه خوان از حوزه شهری در مسجد چهارده معصوم روستای جم انبه بخش جغین رودان برگزار شد.

 

در این مراسم از ۱۴ پیرغلام حسینی بخش جغین تجلیل به عمل آمد.

 

گفتنی است؛ بخش جغین با قریب 20 هزار نفر جمعیت در فاصله 45 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رودان قرار دارد و شغل اکثر اهالی آن کشاورزی، باغداری و دامداری است.

 

 

 

کد خبر 1100835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha