«رونق تولید» به سبک ستاد فرمان امام(ره)/  تسهیلاتی که چراغ راه شد

تحریم‌های ظالمانه علیه ایران ابعاد گوناگونی از کشور را تحت تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم قرار داده است. «تولید» و «تولیدکننده» شاید مستقیم‌ترین و سریع‌ترین اثرات را از تحریم می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان-راه رونق تولید از بهبود محیط کسب‌وکار می‌گذرد. این موضوعی است که بخش خصوصی در مورد آن اجماع نظر دارد.تجربه کشورهای موفق در بهبود محیط کسب‌وکار هم از تحول تولید و افزایش سرمایه‌گذاری حکایت دارد. لازمه بهبود در محیط کسب‌وکار تحقق سه مساله ثبات اقتصادی، مبارزه با فساد و بهبود محیط مقرراتی کشور است.

طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان امام علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب و کار در مناطق محروم، رونق تولید را نیز به دنبال داشته است.

ستاداجرایی فرمان امام(ره) با توجه به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار برای روستانشینان با تلاش و راهنمایی‌های انجام شده، فعالیت‌های جهادی خود را در این حوزه آغاز کرده است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در همدان با بیان آنکه در مجموع طی شش ماه گذشته با اجرای طرح رزمایش احسان و همدلی و کمک‌های بهداشتی با بهره‌گیری از کمک ۳۲۰ گروه جهادی موفق به توزیع ۲۳۰هزار بسته کمک معشیتی و بهداشت در بین اقشار آسیب دیده کردیم، گفت: در مجموع ۳۳میلیارد تومان در این مرحله برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

علی چهاردولی ضمن اشاره به کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها، افزود: در همین راستا با توجه به رسالتی که داریم در جلسه‌ای که نماینده ولی فقیه در روز تاسوعا داشتیم‌ تصمیم گرفتیم که ۲۵ دستگاه اکسیژن‌رسان را فراهم و تقدیم بیمارستان‌های استان کنیم.

وی با بیان اینکه ۷ دستگاه کمک تنفسی تقدیم به بیمارستان سینا و بعثت که سانتر اصلی کرونا همدان محسوب می‌شوند، شد، تصریح‌کرد: بالغ بر 500 میلیون تومان از طریق بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ‌تحت عنوام اهدایی مقام معظم رهبری به این امر اختصاص یافت.

وی با اشاره به مرحله رزمایش احسان در همدان خاطرنشان‌کرد: این رزمایش با همراهی و کمک گروه‌‍‌های جهادی و زیر نظر نماینده محترم ولی فقیه چندی پیش برگزار و کمک‌های معشیتی تحویل گروه هدف داده شد.

 

توزیع یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک معیشتی

وی ضمن بیان آنکه در مرحله ششم رزمایش مومنانه احسان بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۰بسته معیشتی در مساجد محلات بسته‌بندی شد،گفت: این بسته‌ها شامل برنج، ماکارانی، سویا، لوبیا، عدس، قند و شکر و غیره بود که تحویل افراد کم برخودارو آسیب دیده از کرونا شد.

چهاردولی اظهارداشت: در مجموع یک میلیارد و 300 میلیون تومان صرف تهیه بسته‌های کمک معیشتی  در مرحله ششم رزمایش کمک‌های مومنانه شد و درطرح مساجد محور قرار گرفتند و بسته‌ها را توزیع کردیم.

وی درخصوص برگزاری طرح پویش احسان در استان همدان، تصریح‌کرد: این پویش طی چهارسال متوالی در استان برگزار و امسال ۵ هزار و ۳۰۰لوازم التحریر شامل کیف، مداد، خودکار، دفتر و غیره تحویل افراد بی‌بضاعت شد.

رئیس بنیاد برکت استان همدان ضمن بیان اینکه این بسته‌ها با توجه به سن دانش‌آموزان طراحی و توزیع شده است،گفت: ارزش هر بسته ۱۸۰ هزار تومان است و در مجموع  ارزش ریالی این طرح ۱میلیارد تومان ارزیابی شده است.

چهاردولی به ایجاد۶۰ غرفه برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای طرح مشق احسان خبردادوعنوان‌کرد: برای دسترسی آسان خیرین این غرفه‌ها ایجاد شد.

وی با اشاره به کشت دیم برای سال زراعی 1401-1400 عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر۱۲۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی با هزینه کرد ۴۷میلیارد تومان و با  رضایت و آگاهی صاحبان آن برای کشت دیم اختصاص دادیم.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان یادآورشد: طرح جهش تولید در دیم‌زارهای ۶ استان غربی کشور اجرایی شد که در این راستا، این طرح در استان همدان و در شهرستان‌های بهار، اسدآباد، تویسرکان، قره درگزین، رزن، فامنین، کبودرآهنگ، ملایر، نهاوند و همدان اجرایی شد.

وی با اشاره به اقدامات این ستاد در سال1401-1400 بیان کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان همدان به منظور کشت گندم و جو، حبوبات در اراضی آیش (نخود و عدس) و نباتات علوفه‌ای (علوفه، گلرنگ و کلزا) در۲۹۰ هزار هکتار اراضی که حدود ۵۰ دیم و آیش است اجرایی شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های مذکور به صورت پنج ساله اجرایی خواهند شد، عنوان‌کرد: همکاری و ورود ستاد در زمان کاشت، داشت و برداشت، نظارت، خرید دستگاه‌ها و ادوات کشاورزی، آموزش ناظرین و کشاورزان، بیمه، کود، سموم، دفع آفات و غیره خواهد بود.

چهاردولی ضمن بیان آنکه در هدف اصلی این طرح استفاده بهینه از زمین و آب است،گفت: در مجموع طی شش ماه گذشته رزمایش احسان و همدلی و کمک‌های بهداشتی با بهره‌گیری از کمک ۳۲۰ گروه جهادی موفق به توزیع ۲۳۰هزار بسته کمک معیشتی و بهداشت در بین اقشار آسیب دیده کردیم.

وی افزود: در مجموع ۳۳میلیارد تومان در این مرحله برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

اختصاص 7 میلیارد و 500 میلیون ریال برای خانه عالم

وی از اختصاص مبلغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز تعداد ۱۲۰ باب خانه عالم در سطح استان همدان خبر داد و ابرازداشت: در طول سال ۱۳۹۹ وام‌های اشتغال‌زایی در شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند نیز پرداخت شده است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان ضمن اشاره به طرح اشتغال‌زایی خرد روستایی که در گذشته در شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند اجرا شد، مطرح‌کرد: در سال‌جاری این طرح در شهرستان‌های ملایر، تویسرکان‌ و‌کبودرآهنگ اجرا شد.

چهاردولی در تشریح این موضوع گفت: در شهرستان اسدآباد در مرحله اول طرح سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت، نسبت به ایجاد ۳۱۰ شغل با پرداخت اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با سود چهار درصد در زمینه‌های پرورش دام سنگین و سبک، پرورش بوقلمون، پرورش آبزیان، تولید پیل خورشیدی، صنایع دستی، خدمات فنی، آرایشگری، صنایع تبدیلی، مبل، گیاهان دارویی، امنیت غذا و دارو، پرورش قارچ و غیره اقدام شد.

وی با بیان اینکه تاکنون در۲۰ رسته خرد روستایی ورود پیدا کردیم، اظهارکرد:۳۴۰ شغل با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در زمینه‌های پرورش دام سنگین و سبک، پرورش بوقلمون، پرورش آبزیان، تولید پیل خورشیدی، صنایع دستی، خدمات فنی، آرایشگری، صنایع تبدیلی، مبل، گیاهان دارویی، امنیت غذا و دارو، پرورش قارچ و غیره ایجاد خواهد شد.

وی افزود: تلاش خواهیم‌کرد به ارائه تسهیلات و امتیازات مختص مشاغل خرد روستایی بالغ بر۲۰۰۰اشتغال ایجاد کنیم.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در همدان با اشاره به طرح لایروبی، مرمت و نوسازی قنوات، ابرازکرد: با توجه به کاهش بارندگی سال‌های اخیر قرارداد با جهاد کشاورزی منعقد شد که  قنات‌ها را بازسازی و‌ لایروبی کنیم.

چهاردولی بیان‌کرد: دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر، لایروبی و نوسازی ۲۹ قنات اختصاص یافته است.

 

 

 

کد خبر 1100876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha