اخلاق مهمترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی است

حجت الاسلام عسگری ، گفت: اخلاق مهمترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی است و با اخلاق خوب می توان در قلب انسان ها نفوذ کرد و بر دل ها حکومت کرد .

حجت الاسلام مصططفی عسگری در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: دهه آخر ماه صفر ایام حزن و اندوه اهل بیت علیه السلام است و رحلت پیامبر اسلام ص و شهادت امام حسن مجتبی ع وامام رضا (ع)  دراین ایام می باشد .

 

امام جمعه موقت سرپل ذهاب افزود: پیامبر (ص) اسوه حسنه است و برای انسانها در همه زمان ها و در همه زمینه ها الگو و سرمشق است و همه باید در رفتار و گفتار خود از آن حضرت پیروی کنند. تا به سعادت و خوشبختی برسند . 

 

وی بابیان اینکه عطوفت و قاطعیت از دیگر خصوصیات پیامبر (ص) است خاطر نشان کرد: در اداره سیاست و اجتماع ایجاب می کند  قاطعیت در کنار عطوفت و مهربانی وجود داشته باشد و آیه اشداء علی الکفار رحماء بینهم مصداق همین موضوع می باشد .

 

حجت الاسلام عسگری تصریح کرد: مردمی بودن و مردم داری از دیگر خصوصیات پیامبر است که در قرآن ذکر شده است پیامبر (ص) مثل مردم زندگی می کرد و دربین مردم بود و مشکلات مردم را می دید و درصدد رفع آنها بود و این خصوصیت پیامبر ص یک پیام مهم برای مسئولین دارد .

 

امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد : در این ایام به تاسی از اخلاق و رفتار پیامبر مهر و رحمت و امام حسن مجتبی (ع )و امام رضا (ع )می توان جزء بهترین پیروان پیامبر و این دو امام همام قرار گرفت .

کد خبر 1100883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha