خروج استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونایی

جمالیان از خروج استان مرکزی از وضعیت قرمز کرونایی خبر داد.

سید «محمد جمالیان» با اشاره به اینکه فرش قرمز در استان مرکزی جمع شد و در حال حاضر هیچ یک از شهرستان های استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی نیست، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال برخی محدودیت‌ها استان مرکزی در حال حاضر هیچ شهرستان قرمز کرونایی ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های اراک، خمین، فراهان، شازند، دلیجان، ساوه، محلات در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

 

وی ادامه داد: شهرستان های زرندیه، تفرش، خنداب، کمیجان و آشتیان نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار گرفتند و خوشبختانه شهرستانی با وضعیت قرمز کرونایی در استان مرکزی وجود ندارد.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به چگونگی واکسیناسیون در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: روند واکسیناسیون جمعیت جامعه هدف با شتاب بالایی ادامه دارد و امیدواریم که در صورت استمرار توزیع مناسب واکسن و مراجعه به موقع مردم به مراکز تجمیعی و همچنین روند رو به کاهش بیماران کووید ۱۹ آرامش نسبی به استان باز‌گردد.

 

جمالیان رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را ضروری دانست و بیان کرد: خروج استان از وضعیت قرمز نباید سبب سهل انگاری شود چرا که کرونا همچنان ادامه دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک ادامه داد: کوچک‌ترین سهل انگاری و تعلل ما را به حالت قرمز باز می‌گرداند به‌ همین دلیل باید اقدام‌های پیشگیرانه را همچنان ادامه دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه افرادی که واکسینه شده اند نیز باید همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشند، گفت: شهروندان پس از تزریق واکسن می بایست همچنان شیوه نامه های بهداشتی و موازین پیشگیری از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی را در دستور کار خود قرار دهند تا از خطر این ویروس ناشناخته در امان باشند.

کد خبر 1100897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha