اجرای ۷۰۰ برنامه فرهنگی در طی هفته دفاع مقدس با همت ۱۱۸ کتابخانه همدان

زارعی گفت: طی هفته دفاع مقدس امسال بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی در ۱۱۸ کتابخانه عمومی استان همدان با محوریت کتاب برگزار شد.

«عاطفه زارعی» در گفت و  گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: : همزمان با هفته دفاع مقدس  برنامه‌هایی چون نشست‌های تخصصی کتابخوان، معرفی کتاب، خاطره‌گویی رزمندگان، نمایشگاه‌های کتاب، نقد و بررسی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، عصر شهر، قصه گویی از کتب دفاع مقدس برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با این ثروت عظیم معنوی و مادی و... برگزار شد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان افزود: کتابخانه‌های عمومی استان  به عنوان یک نهاد فرهنگی همواره در راه ترویج فرهنگ شهادت و جهاد پیشگام بوده و با استعانت به کتاب، این امانت‌دار کلام الهی، در این مسیر هر آنچه در توان داشته، دریغ نکرده است.

 

وی با بیان اینکه در کنار شیرمردان استان، زنان نیز گام به گام حاضر بودند و در عرصه جهاد پا به پای مردان پیش رفتند خاطرنشان کرد: بانو طوبی یعقوبی نمونه بارز زنان همدانی است که اجری کمتر از رزمندگان ندارد زیرا شبانه‌روز در راه پشتیبانی از جبهه‌های جنگ حق علیه باطل کوشید و خستگی را خسته کرد.

 

زارعی اظهار داشت: طی هفته دفاع مقدس امسال بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی در ۱۱۸ کتابخانه عمومی استان همدان با محوریت کتاب برگزار شد.

 

وی ادامه داد: ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورتی انکارناپذیر است. همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اهمیت این موضوع در بیاناتی ارزشمند می‌فرمایند «امروز کتابخوانی و علم‌آموزی، نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است؛ در جامعه‌ اسلامی، کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود

 

کد خبر 1100924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha