مراسم شب شعر به مناسبت دهه آخر ماه صفر برگزار می شود

موسوی نیک از برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر خبرداد و گفت: مراسم شب شعر به مناسبت دهه آخر ماه صفر در شهرستان دورود برگزار می شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) شهرستان دورود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: در این مراسم معنوی شاعران آیینی سروده های حماسی و اشعار خود در ماتم جانسوز پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم ، عاشورا، اربعین حسینی، قهرمان صبر ،ایثار و فداکاری حضرت زینب کبری سلام الله علیها و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام  در سالهای دفاع مقدس و سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، را قرائت می کنند.

 

«سید مسعود موسوی نیک» افزود: تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، پخش سرود ملی، خاطره گویی و سخنرانی جمعی از مسئولان  از دیگر برنامه های این محفل با شکوه است.

 

وی ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج ارزش های دینی و آرمان های امام و شهدا از اهداف این مراسم معنوی است.

 

موسوی نیک با اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم معنوی، بیان کرد: نشستن در این مجالس و شنیدن اشعار آیینی در وصف ائمه اطهار علیهم السلام ،حماسه آفرینی رزمندگان اسلام و ذکر مصیبت عبادت است.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان، افزود: نهادینه سازی ارزش های دینی و فرهنگ ایثار و شهادت و هدایت نسل جوان به سمت این ارزش ها مهم ترین گام در راستای مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع)  اظهار کرد: در سایه نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت باید نسلی انقلابی تربیت کرد که بتوانند در راه تداوم انقلاب نقش آفرینی کنند.

 

کد خبر 1101064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha