کاهش قابل توجه فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان کرمان

رشیدی نژاد گفت: در اوج پیک کرونا مرگ و میرها ۱۸۰ نفر در هفته بود که الان به ۴۸ نفر رسیده و کاهش ابتلا به کرونا هم در استان مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۱۰ مهر) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از نگرانی برای افزایش موج بیماری در پی بازگشایی صنوف بعد از ماه صفر و افرادی که از زیارت برگشنند؛ خبر داد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اعلام آمادگی برای انجام تست سریع کرونا-رپید- برای زائرانی که از اربعین بر می گردند هم خبر داد و افزود: در این زمینه نیازمند همکاری دو، سه دستگاه دیگر هستیم زیرا باید مشخصات کامل این افراد را داشته باشیم و حتماً رهگیری انجام و تست هم یکی، دو روزه انجام می شود.

 

 

وی ادامه داد: در اوج پیک کرونا مرگ و میرها ۱۸۰ نفر در هفته بود که الان به ۴۸ نفر رسیده و کاهش ابتلا به کرونا در استان مشهود است.

 

 

محمدصادق بصیری، جانشین استاندار در ستاد مدیریت بیماری کرونا هم با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا در کشور تا صبح امروز به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و جانباختگان به بیش از ۱۲۰ هزار نفر رسیده است؛ افزود: از امروز طبق نقشه رنگ بندی کرونایی شهرستان انار در وضعیت آبی و ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان از جمله کرمان در وضعیت نارنجی قرار دارد.
 

 


حمید شمس الدینی، مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری هم تدابیر همه جانبه برای وضعیت بیماری کرونا در زائران برگشتی از اربعین را مورد اشاره قرار داد.

کد خبر 1101066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha