برگزاری مراسم عزاداری خیابانی در بندر آستارا

حجت‌الاسلام حبیبی از برگزاری مراسم عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز رحلت نبی‌مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در شهرستان آستارا خبر داد.

حجت‌الاسلام «محمدمهدی حبیبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: غربی‌ترین شهرستان استان گیلان در آستانه سالروز رحلت پیامبر مهربانی و اخلاق، شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت ثامن الحجج علی‌بن موسی‌الرضا(ع) سیاه‌پوش شده است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: مراسمات سوگواری و عزاداری دهه آخر صفر با حضور امت خداجو و ولایت‌مدار و با مرثیه‌سرایی ذاکرین اهل بیت نبوی در مساجد و تکایای شهری و روستایی شهرستان با رعایت پروتکل‌های برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری مراسم عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز رحلت نبی‌مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در شهرستان آستارا خبر داد و تصریح‌کرد: این مراسم روز (سه‌شنبه ۱۳، مهر) ساعت ۱۰ صبح از جلوی سپاه ناحیه آستارا آغاز و شیفتگان نبوی و عاشقان امامت و ولایت مسیر سپاه ناحیه این شهرستان تا مسجد حضرت محمد رسول الله( ص) را با پای پیاده و با سینه‌زنی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) می‌پیمایند.

 

حجت‌الاسلام حبیبی گفت: پس از پایان عزاداری خیابانی تجمع عزاداران در محوطه مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) راس ساعت ۱۰:۳۰ صبح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه در این مراسم حجت‌الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه سخنرانی می‌کند و مداحی مداحان کانون و بسیج مداحان شهرستان از دیگر بخش‌های این مراسم است، خاطرنشان‌کرد: قرائت زیارت‌نامه حضرت محمد(ص)(ازبعید) از برنامه‌های دیگر عزاداران در مسجد حضرت محمدرسول الله(ص) است.

کد خبر 1101134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha