فرهنگ جهاد و ایثار باعث شکست دشمنان در هشت سال جنگ تحمیلی شد

کریم‌پور با بیان اینکه ما نیاز به فرهنگ دفاع مقدس داریم گفت: فرهنگ جهاد و ایثار، فرهنگی است که باعث شد دشمنان ما با آن شکست بخورند و ما بدون اتکا به هیچ کشوری توانستیم صدام را شکست دهیم و این از برکت حضور شهیدان، رزمندگان و پیشکسوتان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «احسان کریم‌پور» شب گذشته در یادواره شهدای محله بهارستان اندیمشک اظهار کرد: در زمان آغاز جنگ تحمیلی، مردم ما مشغول کارهایشان بودند اما وقتی که احساس تهدید شد، جوانان از دانشگاه، بازار، کارخانه، روستا، شهر و از زندگی‌های راحت، بیرون آمدند و برای دفاع از هویت خود به استقبال خطر رفتند که عده‌ای شهید و عده‌ای جانباز شدند، اکثریت عظیمی هم هنوز در صحنه هستند و روزبه‌روز بیشتر می‌شوند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک افزود: جوان امروز که جوان نسل سوم است، در آمادگی، شجاعت و غیرت خود برای دفاع از هویت دینی و انقلابی خود، از جوان نسل اول که در دوره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حضور داشت، هیچ کمتر نیست بلکه شاید هم جلوتر باشد.

 

وی با بیان اینکه ما نیاز به فرهنگ دفاع مقدس داریم اذعان کرد: فرهنگ جهاد و ایثار، فرهنگی است که باعث شد دشمنان ما با آن شکست بخورند و ما بدون اتکا به هیچ کشوری توانستیم صدام را شکست دهیم و این از برکت حضور شهیدان، رزمندگان و پیشکسوتان بود.

 

کریم‌پور با اشاره به اینکه جوانان ما و همه مردم باید بدانند که جامعه امروز ما مدیون عزیزانی است که در آن دوران جوانی، خود را برای این مملکت و نظام فدا کردند تصریح کرد: مسیر این عزیزان تبعیت از ولایت بود و ما باید راه آنها را ادامه دهیم چرا که آنها با همه توان از امام راحل و ولایت تبعیت کردند و این باعث شد که بر دشمن پیروز شوند.

 

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم دشمن و تحریم را شکست دهیم و سر پای خود بایستیم، راه آن تأسی از پیشکسوتان، شهدا و رزمندگان است عنوان کرد: هفته دفاع مقدس، نماد هشت سال ایستادگی مردم شهیدپرور ایران در برابر تمامی قدرت‌های شرق و غرب طی جنگ تحمیلی است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک بیان کرد: بسیاری از برکات و خودباوری که امروز در جامعه ما وجود دارد، برگرفته از دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است چرا که جوانان و نخبگان به این باور رسیدند که با نوآوری و خودباوری می‌توانند کشور را اداره کنند.

 

«حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» نیز با اشاره به رشادت‌های شهدا و رزمندگان کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی ادامه داد: شهدا از جایگاه والایی برخوردار هستند و بزرگترین خدمت را به ما کردند.

 

امام جمعه اندیمشک اضافه کرد: محافل و یادواره‌های شهدا بسیار عظیم و ارزشمند هستند و منزلت زیادی نزد خداوند سبحان دارند که باید از آنها، نهایت بهره را ببریم.

 

وی یاد آور شد: شهدای ما در دوران دفاع مقدس مظلومانه و غریبانه به شهادت رسیدند و با سختی مرزها را نگه داشتند تا دین و ناموس ما در امان بماند.

 

کد خبر 1101177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha