آتش نشانی خودروی بالابر خریداری کرد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان گفت: آتش نشانی شیروان خودروی بالابر خریداری کرد.

«جعفر حیدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: آتش نشانی، سازمانی است که نیاز به تجهیزات لازم و به روز دارد که اینک با بسیاری از کمبود تجهیزات مواجه هستیم.

 

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان اظهار کرد: متاسفانه دومین شهر استان که دارای ساختمان های ۷ طبقه است و اخیرا مجوز ساخت ۸ طبقه هم انجام شده است تاکنون از داشتن خودروی بالابر محروم بود که در صورت وقوع حوادث آتش سوزی باید نیروها از پله ها ورود می کردند و جانشان به خطر می افتاد.

 

حیدری خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ برای خرید بالابر ۲۶ متری این شهر قراردادی منعقد شد که پس از پیگیری های فراوان این امر محقق شد.

 

وی اضافه کرد: همچنین خودروهای آتش نشانی فرسوده است و با کمبود خودروی اطفای حریق مواجه هستیم که درخواست داده شده ولی با توجه به افزایش هزینه های خودرو و سایر تجهیزات تاکنون اقدام خاصی برای رفع مشکلات انجام نشده است.

 

وی با تاکید بر ارتقای ایمنی و تجهیزات آتش نشانی خواهان رفع مشکلات این بخش شد و گفت: برای خرید تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی نیاز به اعتبار است.

 

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان با اشاره به اینکه استاندارد رسیدن به محل حادثه ۴ دقیقه است، گفت: این استاندارد با توجه به شرایط و مخاطرات متفاوت است ولی زمان رسیدن نیروها سر صحنه حوادث در این شهر ۴-۳ دقیقه است.

 

به گفته حیدری آتش نشانان شیروان در نیمه نخست امسال ۳۹۳ ماموریت برای امدادرسانی در حادثه ها و اطفای حریق انجام دادند که بیشترین آن مربوط به امداد ونجات، آتش سوزی فضای سبز و تصادف ها بود.

 

شهر ۸۵ هزار نفری شیروان دارای سه ایستگاه آتش نشانی و ۵۲ نفر نیروی آتش نشان است.

 

کد خبر 1101289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha