درخشش مدیر کانون شهید آوینی قاین در جشنواره استانی شعر دفاع مقدس

مدیر کانون فرهنگی هنری کانون شهید آوینی قاین و از شاعران آیینی در دومین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی شایسته تقدیر شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، امسال دومین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس خراسان جنوبی با هدف اعتلای فرهنگ، هنر اصیل اسلامی، ایرانی، حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و کشف استعداد‌های ادبی، رشد و بالندگی شعر در مهرماه برگزار شد.

 

۲۱۸ اثربا موضوع دفاع مقدس و سردار سلیمانی  از شهرستان های فردوس، بشرویه، بیرجند، زیرکوه و قاین به دبیرخانه این جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان ارسال شد که در نهایت پس از بررسی آثار، ۲۰ اثر توسط دبیرخانه پذیرش شد.

 

در آیین اختتامیه این جشنواره شعر «مرتضی حسینی اسفاد» مدیر کانون فرهنگی کانون شهید آوینی مسجد دانشکده فنی و حرفه ای شهرستان قاینات با عنوان «گفتگو با اروند»، شایسته تقدیر شناخته شد.

 

در بخشی از شعر «گفتگو با اروند» این شاعر آیینی کانون فرهنگی و هنری استان می خوانید:« رفتم آنجا سفره‌ای از راز بود/ ابتدا و اوج هر پرواز بود/ رفتم آنجا خاک بوی یاس داشت/ عطر دست حضرت عباس    داشت/ بغض های خسته‌ام آهنگ داشت/ خاطرات جبهه‌های جنگ داشت/ غربت آلاله‌ها بر دشت بود/ فاو مبهوت نوای هشت بود/ آفرین بر عشق غوغا می‌کند/ سر به  سر، جان را مصفا می کند/دفتر آن جا  خاطراتی تازه داشت/ خاطری از دوست بی اندازه داشت/ آه ای  اروند یار من کجاست؟/ لاله‌ام، باغ و بهار من کجاست؟/ لاله‌ام مهمان آغوش تو بود/ مست شوق وصل، مدهوش تو بود/ سال‌ها از یار مهجوریم ما/ از صفا و سیرتش دوریم ما/ چشمهایم بی‌فروغ روی اوست/ روزه دارم، گوش‌هایم سوی اوست/ آه با من شمه‌ای از دوست گو/ از رگ و از استخوان و پوست گو/ نخل بی‌سر بی‌تنت را دیده‌ام/ لحظه‌های رفتنت را دیده‌ام/ یوسف ما اهل معنا بوده است/ قطره‌ای اما چو دریا بوده است/ شاهد یاس کبودم بوده‌ای/ مامن بود و نبودم بوده ای/ لحظه‌های استجابت دیده‌ای/ شیر مردان نجابت دیده‌ای/ شهر خرم یک طرف پهلوی توست/ فاو آن سوتر به پیش روی توست/ خسته از راه درازی آمدی/ پیچ و خم، شیب و فرازی آمدی/ حال با من صحبتی آغاز کن/غنچه‌ای از بغض‌هایت باز کن...».

 

گفتنی است؛ مدیرکانون فرهنگی هنری شهید آوینی از شاعران نامدار و پرآوازه شهرستان زیرکوه است که تا کنون بیش از ۳۰ عنوان کتاب از وی به چاپ رسیده است که «جلوه حق، زینب نامه، انسانم آرزوست، در فراق مادر، به سوی افق، شمیم پیوند، شهر بهشت، فرزانگان اسفاد، عاشقانه خواهم مرد، امام مهربانی، حقوق تربیتی فرزندان (چهل حدیث منظوم) و ...» از جمله این کتاب ها است. وی همچنین ویراستاری ۲۰۰  عنوان کتاب، مقاله و پایان نامه را نیز انجام داده است.

 

مرتضی حسينی اسفاد (شميم ) در حال حاضر  رئیس دانشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) قاین نیز است.

کد خبر 1101303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha