واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال قبل از ۱۵ آبان

نیکبخت، به بازگشایی مدارس در ۱۵ آبان ماه اشاره کرد و گفت: تمامی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال باید تا قبل از ۱۵ آبان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کنند.

«محمدرضا نیکبخت»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، به روند واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: تاکنون 20 درصد دانش آموزان بین 12 تا 18 سال واکسینه شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تا قبل از 15 آبان ماه همگی دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال در استان واکسینه شوند، گفت: واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان از اولویت‌های مد نظر دانشگاه علوم پزشکی لرستان است.

 

وی با اشاره به واکسینه شدن تمامی افرادی که با دانش آموزان سرو کار دارند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و فرهنگیان، کارکنان مدارس، رانندگان سرویس‌ها، خدمتگزاران و والدین دانش آموزان باید واکسینه شوند.

 

نیکبخت عنوان داشت: مرحله دوم واکسینه شدن فرهنگیان از ۸ شهریور آغاز و همچنان ادامه دارد.

 

وی شرط لازم برای بازگشایی مدارس را رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب فرهنگیان و دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد: تا قبل از 15 آبان دانش آموزان بین 12 تا 18 سال حداقل باید ک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

 

نیکبخت خاطرنشان کرد: نوع واکسن تزریق شده برای دانش‌آموزان نوع سینوفارم بزرگسالان است.

 

وی به کاهش آمار مرگ و میر کرونا اشاره کرد و گفت: از مردم انتظار می رود برای ترزیق واکسن کرونا همکاری لازم را داشته باشند و به مراکز فعال واکسیناسیون مراجعه کنند.

کد خبر 1101320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha