امکانات زیرساختی قرچک با حجم مهاجرت‌پذیری منطقه تناسب ندارد

فرماندار شهرستان قرچک گفت: نزدیکی به تهران موجب شده تا قرچک مقصد بسیاری از مهاجرت‌های بی‌رویه باشد که این باعث عدم تناسب امکانات زیرساختی موجود با نیازهای جمعیت فزاینده در این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، در آستانه روز ملی روستا و عشایر، نشست بررسی مسائل و مشکلات دهیاری‌ها و روستاهای تابعه شهرستان قرچک با حضور قربانی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی، خطیبی فرماندار قرچک برگزار شد.

همچنین در این نشست، نجبایی معاون عمرانی فرمانداری، عبدی‌راد بخشدار مرکزی، خرمی شریف شهردار، برخی رؤسای ادارات، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاها نیز حضور داشتند.

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در این نشست گفت: در راستای بهبود وضعیت خدمات‌رسانی و ارتقای سرنه‌های عمومی و امکانات زیرساختی در این شهرستان تازه تأسیس، اقداماتی خوبی صورت گرفته اما در مجموع پاسخگوی نیازها نیست.

وی افزود: اشتغالزایی در شهرک صنعتی قرچک رونق گرفته اما بر اساس تحقق سیاست‌های عمومی، عدم همکاری بانک‌های عامل موجب شده در حوزه اشتغالزایی روستایی، حمایت از کارآفرینان و زنان سرپرست خانوار نتایج چندان مطلوبی بدست نیاید.همچنین گلایه ما از بانک‌های عامل برای تحقق بازآفرینی روستایی و نوسازی بافت‌های فرسوده به قوت خود باقی است که باید برای این مهم در سطح ملی چاره‌اندیشی شود.

خطیبی کمبود زمین مناسب و دارای مجوز در روستاها را عامل کمبود سرانه ها دانست و تصریح کرد: افزایش سرانه‌های عمومی روستاها در حوزه ورزشی، آموزشی، بهداشتی و ... نیازمند وجود زمین است اما قوانین و مقررات الحاق به بافت و تبصره یک ماده یک جهاد کشاورزی، روستاهای ما را دچار مشکل کرده است.

فرماندار قرچک در پایان گفت: لزوم بازنگری در طرح‌های هادی، اختصاص ماشین آلات و تجهیزات به دهیاری‌ها، تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده ۹۹، نبود امنیت شغلی دهیاران، تسریع در روند اجرای پروژه‌هایی از قبیل جمع آوری و تصفیه فاضلاب و تقاطع‌های غیرهمسطح محمدآباد و داودآباد و ... از جمله مشکلات و مطالبات مهم روستاهای قرچک است که توجه مسئولان ملی را می‌طلبد.

کد خبر 1101330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha