نیکی به دیگران انسان را محبوب خدا کرده و درب فیوضات الهی را باز می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: طبق آیات قرآن به دیگران نیکی کنید که محبوب خدا شوید، هرگاه انسانی محبوب خداوند شود خداوند حبیب او می‌شود و درهای فیوضات الهی به صورت‌های گوناگون برای او باز می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان به مناسبت ماه صفر در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: رسول خدا(ص) می‌فرمایند هرگاه انسانی محبوب خداوند شود خداوند حبیب او می‌شود و درهای فیوضات الهی به صورت‌های گوناگون برای او باز می‌شود.

وی افزود: وقتی انسان محبوب خداوند شود محبوب همه فرشتگان هم می‌شود و آنها دعاگوی او می‌شوند در حالی که دعایشان مستجاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: این مسئله محبوب الهی شدن در آیات سوره مومن بیان شده است. هر کس محبوب الهی شود محبوب انبیا و ائمه طاهرین(ع) هم خواهد بود که در حق او دعا می‌کنند. در قرآن کریم دعاهای انبیا را نسبت به مردم مومن مشاهده کنید.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عمر بن حماد خزایی یکی از اصحاب امیرالمومنین امام علی(ع) بود که قلب او به نور الهی روشن شده بود، عنوان کرد:‌ او به اعماق صراط مستقیم رسیده بود، امیرمومنان امام علی(ع) خطاب به خزائی می‌فرمودند آرزو دارم از امروز تا روز قیامت بین شیعیان من صد نفر همچون تو پیدا می‌شدند.

وی ادامه داد: امیرالمومنین امام علی(ع) می‌فرمایند اگر یاران واقعی من همچون عمر حماد خزائی  به تعداد هزار نفر بودند پرچم توحید را بر روی جهان قرار می‌دادم. حضرت عبدالعظیم(ع) می فرمایند یاران حقیقی امیرمومنان امام علی(ع) در جنگ صفین به ۴۰ نفر هم نمی‌رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مراقب باشیم عمر ما در گذران است، اظهار کرد: اگر نفس خود را تزکیه نکنیم و دل صافی پیدا نکنیم در مسیر برزخ و قیامت دچار مشکل بزرگ خواهیم شد و نمی توانیم عبور کنیم. اگر پای دل انسان لنگ شود نمی‌تواند در آخرت عبور کند دل در برزخ و آخرت تزکیه نمی شود تنها جایی که می تواند تزکیه شود دنیا است.

 

استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر(ص) می فرمایند در این دنیا با شما کاری ندارند اما در آخرت چنان با شما کار دارند که حتی یک ذره را هم با شما حساب و کتاب می‌کنند.

وی گفت: امیرمومنان امام علی(ع) می فرمایند مراقب باشید که به اندازه یک ذره از مال مردم در نزد شما نماند که در آخرت گریبان شما را خواهند گرفت. همچنین مراقب اخلاق خود باشید چراکه روز قیامت اخلاق‌های ابلیسی جلوی شما را خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند در قرآن آدرس داده که رحمت خود را در کجا قرار داده است که انسان را تبدیل به معدن علم و محبت می‌کند، عنوان کرد: بندگی خداوند و خدمت به خلق انسان را محبوب خداوند قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در سوره بقره فرموده است نیکی کنید، گفت: خداوند محسنین را دوست دارد و عاشق نیکوکاران است. در بین اقوام، دوست آشنا به همه اعم از خوب یا بد نیکی کنید.

وی با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید بدی دیگران را با خوبی‌ها برطرف کنید، اظهار کرد: با این شیوه نیکی کنید تا محبوب خداوند شوید. بسیاری از مشکلات و پیچیدگی‌ها با دلجویی از دیگران برطرف می‌شود.  

کد خبر 1101363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha