دیجی‌کانون افتتاح می شود/ ساعت کودکی در هفته کودکی 

علی اکبرزاده با اشاره به اینکه هفت فیلم در پرتال کانون به طور رایگان اکران می شود، گفت: پخش آنلاین فیلم های پویانمایی و سینمایی حائز رتبه در عرصه های بین المللی را در پرتال کانون همزمان با هفته ملی کودک خواهیم داشت.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر مهدی علی اکبرزاده امروز یکشنبه یازده مهر در نشست رسانه ای هفته ملی و روز جهانی کودک که در سالن مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: دی جی کانون به عنوان فروشگاه مجازی کانون پس از هفته ملی کودک شروع به کار می کند. سایت شاپ کانون همچنان پابرجاست و در طول هفته ملی کودک محصولات را با 25 درصد تخفیف به مخاطبان ارایه می کند. 

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: برنامه های راه اندازی دیجی کانون صورت گرفته است، فضای کار آماده شده است، از این فضا در هفته ملی کودک رونمایی می کنیم و دو سه هفته آینده یعنی 13 آبان همزمان با روز دانش آموز استارت این کار زده می شود. در دی جی کانون علاوه بر کتاب و سرگرمی های سازنده و سایر کالاهای تولید شده کانون اسباب بازی و کالاهایی که مورد تایید کانون باشد، عرضه خواهد شد. در حقیقت دی جی کانون نه تنها سایت فروش بلکه کلکسیون مورد تایید کانون است که ما به مشتریان پیشنهاد می دهیم. 

 

وی از اجرای نمایش های مختلف در فضای باز همزمان با هفته ملی کودک خبر داد و افزود: هفت فیلم در پرتال کانون به طور رایگان اکران می شود. پخش آنلاین فیلم های سینمایی و پویانمایی که در عرصه های بین المللی رتبه آوردند در پرتال کانون به نمایش گذاشته می شوند. پخش آنلاین قصه گویان جشنواره های قصه گویی کانون از دیگر برنامه های ما در هفته ملی کانون است. 

 

وی با اشاره به اینکه یک ساعتی با عنوان ساعت کودکی در هفته کودک نامگذاری شده است، گفت: ما از خانواده ها می خواهیم که در این هفته هر روز یک ساعت از زمان خود را به فرزندان خود بدهند، با آنها صحبت کنند، بچه ها نیز با والدین صحبت کنند، نیازها و مشکلات شان را مطرح کنند. همه درگیر مسایل و مشکلات هستیم. در بسیاری از خانواده ها پدر و مادر هر دو شاغل هستند و کم پیش می آید که اوقات اختصاصی را برای فرزندان داشته باشند. از رسانه ها می خواهیم این ساعت کودکی را مطرح کنند تا مورد توجه صاحب نظران و روانشناسان قرار گیرد و آنها در اهمیت این موضوع مطلب بنویسند و سخنرانی کنند. نیازمند غنی کردن ذهن پدر و مادر در زمینه مسایل کودکان هستیم. 

 

وی خاطرنشان کرد: تیزر مناسبی در فضای مجازی برای هفته کودک تهیه شده که منتشر می شود. هفته کودک در واقع یک تلنگر و یادآوری برای ماست. مایی که در عرصه کودکان و نوجوانان فعالیت می کنیم تا چه حد توانسته ایم انتظارات کودکان و نوجوانان را برآورده کنیم. خوب است که ما هفته ملی کودک را به هفته ملی کودک سال آینده پیوند بزنیم؛ این هفته تمام می شود اما توجه به کودکان پایان ناشدنی است. 

 

علی اکبرزاده تصریح کرد: به تربیت نسل آینده که از ما محافظت می کنند، توجه داشته باشیم. یک لحظه پدر و مادرها را جلوی چشم تجسم کنیم، چه انتظاری از ما دارند، آنها همان تربیتی را می بینند که خود در کودکی روی ما اعمال کرده اند. تربیت کودکان امر بسیار مهمی است. برخی امورات که به کودکان ارتباط دارد را مورد بی توجهی قرار می دهیم و می گوییم عیب ندارد بچه است. در فواصل دو هفته ملی کودک از فرصت استفاده کنیم. ما بزرگترها در رفتارهای خود نسبت به کودکان بازنگری و مطالعه کنیم و دید جدید متناسب با دانش روز داشته باشیم. 

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار داشت: هفت تریلی و تماشاخانه داریم که در واقع تماشاخانه سیار ما هستند و تحت عنوان پیک امید به سراسر کشور سفر می کنند خصوصا به مناطق محروم و برنامه های فرهنگی و هنری برای بچه ها اجرا می کنند و به آنها کتاب می دهند. 

 

وی یادآور شد: عنوان کانون با سینماگران مطرح تلفیق شده است. خیلی از سینماگران پرورش یافتگان کانون هستند. خوشبختانه در زمینه فیلم و تولید آن ما در طول سال هفته و ماهی نداریم که یکی از فیلم های کانون در جشنواره های داخلی و یا خارجی رتبه نگیرد. 

 

علی اکبرزاده با اشاره به اینکه قابلیت های فضای مجازی را نادیده نگیریم، افزود: با توجه به شیوع پیک کرونا فضای مجازی و استفاده از آن بیشتر در اختیار همگان قرار گرفت، برنامه های درسی به طور مجازی برگزار شد، معلمان و دانش آموزان از این فضا برای تعلیم و تربیت استفاده کردند. ما نیز کانون مجازی را راه اندازی کردیم که بچه ها بتوانند از کلاس ها و کارگاه های آموزشی کانون استفاده کنند. علاوه بر این، این یک محکی برای ما بود که ببینیم چطور می شود کارگاه ها و کلاس ها را در فضای مجازی برپا کرد. 

 

علی اکبرزاده بیان کرد: یکی از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجهیز کتابخانه و تبلیغ کتاب و کتابخوانی است. وظیفه ذاتی کانون حمایت از کودکان در زمینه کتابخوانی است. برنامه هایی در گذشته برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم وجود داشت که این برنامه ها با قوت بیشتری پیش می رود.

 

 

 

 

کد خبر 1101404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha