برگزاری مراسم ختم آیت الله علامه حسن زاده آملی با سخنرانی آیت الله جاودان

مراسم ختم آیت الله علامه حسن زاده آملی با سخنرانی آیت الله جاودان ۱۱ مهر ماه در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،‌ مراسم ختم حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی با سخنرانی آیت الله جاودان امروز یکشنبه ۱۱ مهر ماه در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران برگزار می شود.

بنابراین گزارش این مراسم بزرگداشت از سوی دفتر آیت الله جاودان استاد اخلاق تهران امروز ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی  در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران برپا خواهد شد.

علاقه مندان می توانند به صورت زنده این مراسم را از صفحه اختصاصی آیت الله جاودان در اینستاگرام به نشانی javedan.ir  مشاهده کنند.

 

علامه حسن زاده آملی در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۰ دیده ار جهان فروبست. آیت الله حسن زاده عاملی در اواخر سال ۱۳۰۷ش، در یکی از روستا‌های لاریجان آمل در استان مازندران در ایران متولد شد. در ۶ سالگی خواندن و نوشتن را در مکتب‌خانه آموخت و در سال ۱۳۲۳ش دروس حوزوی را آغاز کرد. ادبیات عربی و درس‌های مقدماتی را در آمل از محمد غروی، عزیزالله طبرسی، احمد اعتمادی، عبدالله اشراقی، ابوالقاسم رجائی، میرزا ابوالقاسم فرسی و دیگران آموخت. همزمان چند کتاب از درس‌های مقدمات حوزوی را تدریس کرد. 

 

ایشان در سال ۱۳۴۲ش از تهران به قم رفت و به مدت ۱۷ سال در دروس علامه طباطبایی، برادر علامه و سید محمدحسن الهی حاضر شد. در این مدت، بخش‌هایی از کتاب بحارالانوار محمدباقر مجلسی و تمهید القواعد را نزد علامه طباطبایی خواند. همچنین در دروس فلسفی و عرفانی سید محمدحسن الهی شرکت کرد. حسن‌زاده از این دوره به نیکی یاد کرده و بخش‌هایی از تأثیرپذیری اخلاقی را به این دوره نسبت داده است. استاد دیگر او سید مهدی قاضی طباطبایی، فرزند سید علی قاضی بود که در علوم غریبه و حکمت و عرفان، شهره بود.

کد خبر 1101411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha