بازگشایی مراکز کانون/ افتتاح فروشگاه محصولات کانون در هر استان

دکتر علی اکبرزاده با بیان اینکه هفته ملی کودک با برگزاری یادواره شهید علی لندی آغاز می شود، گفت: تندیس این شهید در یکی از مراکز کانون در استان خوزستان رونمایی می شود.  

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر مهدی علی اکبرزاده امروز یکشنبه یازده مهر در نشست خبری هفته ملی و روز جهانی کودک که در سالن مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: در آستانه هفته ملی کودک هستیم. فرصتی دوباره خواهیم داشت که برنامه ها، رویدادها و فعالیت هایی را که در گذشته پیرامون مباحث کودک و نوجوان داشتیم، مرور کنیم و به برنامه های پیش رو بپردازیم، نیازمند ارزیابی از گذشته و برنامه ریزی برای آینده هستیم.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه برنامه های هفته کودک از 16 مهر آغاز می شود، بیان کرد: با توجه به شرایط دو سال گذشته با وجود شیوع کرونا این نوید را به کودکان، نوجوان و خانواده ها می دهم که از هفته ملی کودک مراکز کانون در سطح کشور بازگشایی می شود. برنامه ریزی هایی با مدیران در استان ها صورت گرفته است که با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت مراکز کانون از سر گرفته شود. در دو سال اخیر همکاران من کانون مجازی را فعال کردند اما هیچ چیز جای مراکز حضوری را نمی گیرد. بچه ها دوست دارند در فضای فیزیکی و کارگاه ها حضور داشته باشند و رودررو با مربی خود صحبت کنند. 

 

وی با بیان اینکه کتابخانه مرجع کانون یکی از غنی ترین کتابخانه هاست، عنوان کرد: در حقیقت این کتابخانه گنجینه کتاب های کودکان و نوجوانان محسوب می شود. از ابتدای هفته ملی کودک ساعات کار این کتابخانه را تا عصر افزایش می دهیم و پژوهشگران و نویسندگان کودک و نوجوان می توانند از این فضا و کتاب های آن برای تبلیغ و پژوهش استفاده کنند.

 

علی اکبرزاده اظهار داشت: کانون مجازی ما به فعالیت خود ادامه خواهد داد. برای همه مربیان و مدرسان کانون از هفته ملی کودک تا زمانی که مقدور است، اینترنت رایگان در نظر گرفته شده است.

 

وی از افتتاح فروشگاه محصولات کانون در همه استان های کشور در هفته کودک خبر داد و افزود: یکی از اتفاقات خوب دسترسی به محصولات کانون است که مطالبه خانواده ها است. به جهت اینکه تعداد فروشگاه ها در سنوات گذشته کاهش یافته بود، شروع کردیم به افزایش تعداد فروشگاه ها.

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه امسال با یک اتفاق خاص در هفته ملی کودک مواجه هستیم، گفت: همه کودکان و نوجوانان سرزمین ما این قدرت را در وجودشان دارند که در مواقع ضروری و حساس از خود رشادت به خرج دهند. امسال رویداد هفته ملی کودک با یادواره شهید علی لدنی برگزار می شود. یاد و خاطره این شهید کوچک اما بزرگ را گرامی می داریم. به خود خواهیم بالید که همچین نوجوانانی در کشور اسلامی داریم. نوجوانان ما در دنیا می درخشند. ما در هفته ملی کودک به دیدار خانواده بزرگوار شهید علی لدنی می رویم. از تندیس این شهید در یکی از مراکز کانون استان خوزستان رونمایی می شود. 

 

علی اکبرزاده خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های خوب که کانون با آن شناخته می شود، اسباب بازی است. شورای نظارت بر طراحی و واردات اسباب بازی در کانون مستقر است. این شورا در طول ماه ها و یکی دو سال گذشته طرح های مربوط به ایده آزاد اسباب بازی را دریافت کرده است. جلسات مستمر با ایده پردازان برگزار شده است. در 21 مهر امسال از طرح های برگزیده رویداد ایده آزاد اسباب بازی رونمایی می کنیم و این طرح ها منتشر خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: یک نشست به شکل نمادین با کودکان دختر و پسر به عنوان نمایندگان کودکان از سراسر کشور در دفتر خود خواهیم داشت. نتایج این گفت و گو در پرتال منتشر خواهد شد. دوستان من یک پیامی از زبان کودکان آماده می کنند و آن را به کودکان دنیا ارسال خواهند کرد. بازنشر این مسئله بسیار مهم است. زبان بین المللی کودکان زبان هنر است به گونه ای که اگر کودکی در یک طرف کره زمین یک نقاشی بکشد و آن را به کودکی در آن طرف کره زمین نشان دهد، آن دو زبان هم را می فهمند. 

 

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: تریلی هایی که تماشاخانه هستند، برنامه های متنوعی در هفته کودک اجرا خواهند کرد و به مناطق مختلف از جمله مناطق محروم و روستایی می روند. 

 

وی با اشاره به اسامی روزهای هفته ملی کودک بیان کرد: شعار هفته ملی کودک با عنوان حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی از 16 تا 22 مهر برگزار می شود. برپاکننده هفته کودک تنها کانون نیست. کلیه نهادهایی که با کودکان و نوجوانان فعالیت می کنند در این زمینه برنامه ریزی کرده اند و ما جلسات متعددی در سطح ملی با این عزیزان داشتیم. 16 مهر روز کودک، صلح، بازی و نشاط است. 17 مهر به عنوان کودک، باورهای دینی و معنویت نامگذاری شده است. 18 مهر کودک، خانواده، آموزش و مهارت های زندگی نامیده شده است. کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه عنوان 19 مهر است. 20 مهر به عنوان کودک، کتاب، هنر و ادبیات نامگذاری شده است. 21 مهر کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی نامیده شده است. 22 مهر کودک، رسانه و فناوری های نوین نامگذاری شده است. 

 

کد خبر 1101413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha