پنج کشته در انفجار مسجد «عید گاه» کابل

انفجار بیرون مسجد «عید گاه» کابل هنگام مراسم ختم مادر معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، پنج کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «فرانس 24 »، یک انفجار مرگبار بعد از ظهر یکشنبه (11 مهر ماه) نزدیک ورودی مسجد جامع عیدگاه هنگام مجلس ختم مادر ذبیح الله مجاهد، معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در کابل رخ داد. بر اثر این انفجار، دست کم پنج نفر کشته و 11 نفر دیگر زخمی شدند.

 

براساس گزارش ها، این بمب در ورودی مسجد هنگامی که نمازگزاران در حال ترک مسجد برای تسلیت گفتن بودند، رخ داد. سه نفر مظنون در ارتباط با این انفجار بازداشت شده اند.

 

ذبیح ‌الله مجاهد، معاون سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفت: این انفجار در میان جمعیت غیرنظامیان صورت گرفته است.

 

احمدالله کاسبی که نزدیک مسجد مغازه دارد گفت که «صدای انفجار و به دنبال آن تیراندازی را شنیده است.»

 

بر اساس گزارش یورو نیوز، تاکنون گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است. با این حال داعش در شرق ولایت ننگرهار حضور قوی داد و طالبان را دشمن خود می ‌داند.

 

طبق گزارش آسوشیتدپرس محوطه اطراف مسجد از سوی نیروهای طالبان محاصره شده است و جو شدید امنیتی در محل انفجار حاکم است. مسجد جامع عیدگاه دومین مسجد بزرگ شهر کابل است.

 

در یک ماه و نیم اخیر که طالبان قدرت را در افغانستان در دست گرفته است، وقوع انفجار نسبت به گذشته کاهش یافته بود با این حال در زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان انفجاری در نزدیکی میدان هوایی کابل رخ داد که در آن شماری زیادی از غیرنظامیان افغان کشته شدند. ۱۳ سرباز آمریکایی نیز در بین قربانیان این انفجار بودند.

کد خبر 1101545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha