عفاف ثمره کرامت انسانی است

آیت الله عابدینی گفت: عفاف، ثمره کرامت انسانی است و جایگاه کرامت در دین بسیار والاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم تجلیل از برگزیدگان پویش مردمی مروارید نهان بیان کرد: در فعالیت‌های عرصه حجاب باید در گام نخست، جایگاه حجاب را در مهندسی دین مشخص کنیم و بر اساس جایگاه آن، کارها را پیش ببریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: حجاب محصول عفاف است، عفاف ‌باید در تمام عرصه‌ها دیده شود و انسان در سخن گفتن هم باید عفاف را مد نظر قرار دهد و با این نگاه رعایت عفاف برای آقایان هم لازم است.

 

وی عنوان کرد: عفاف، ثمره کرامت انسانی است و جایگاه کرامت در دین بسیار والاست، به گونه ‌ای که خداوند پیامبر (ص) را رسول کریم و قرآن را کتاب کریم معرفی کرده است.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: کرامت محصول تقواست، تقوا محصول عبادت و عبادت محصول عقیده و ایمان است و هر چه عقیده محکم‌تر باشد، عبادت عمق و کیفیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

وی توضیح داد: خداوند متعال تمام سوالات اساسی انسان را در سوره حمد پاسخ داده است؛ هر چه برای محکم شدن عقیده نیاز داریم در سوره حمد به آن اشاره شده و بهترین کار برای رشد، عظمت و کرامت انسانی و رسیدن به استعدادهای بی‌کران آدمی، عبادت و بندگی خداست.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: عدالت، شجاعت، سخاوت و همه فضائل انسانی از کرامت نشأت می ‌گیرد و کرامت «ام‌الفضائل» انسانی است که یکی از آنها عفاف است که بروز و ظهور اجتماعی آن در حجاب دیده می ‌شود؛ رسالت‌ های عرصه عفاف و حجاب با معرفت‌ افزایی تحقق می ‌یابد و راهکارهای بخش نامه ای در این عرصه جواب نمی‌ دهد.

 

کد خبر 1101546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha