سعادت حقیقی با عمل به آموزه های نبوی در همه لحظات زندگی میسر می شود 

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: بی شک سعادت حقیقی انسان با عمل به آموزه های پیامبر اعظم(ص) در همه لحظات زندگی میسر می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر به خصوص سالروز رحلت جانسوز نبی اکرم(ص) و نیز شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: ما اگر می خواهیم که در زندگی خود موفق بوده و سعادت دنیا و آخرت را به دست آوریم، چاره ای نداریم جز آن که به آموزه های قرآن و عترت تمسک بجوییم و نه فقط در حرف و شعار بلکه در همه لحظات زندگی به این آموزه های به معنای واقعی کلمه عمل کنیم.

 

وی افزود: به ویژه نیازمندیم که به سنت، سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص)، توجه و عنایت لازم را داشته باشیم چرا که ایشان رحمت للعالمین و به تعبیر رسای قرآن کریم، اُسوه حسنه هستند و کسی که حقیقتاً رهروی راه و مرام و سیره حضرت رسول(ص) است در دنیا و آخرت، سعادتمند حقیقی است.

 

وی همچنین گفت: واقعیت تلخی که وجود دارد این است که ما به عنوان پیروان و محبان حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) همچنان پس از گذشت 14 قرن، نتوانسته ایم آن طور که باید و شاید سیره و سبک زندگی نورانی ایشان به خصوص اخلاق والایشان را به درستی برای جهانیان معرفی کنیم و بابت این قصور و کوتاهی باید از ساحت حضرت، پوزش بطلبیم.

 

این استاد حوزه بیان داشت: کسانی که امروز در دنیا دم از عقلانیت می زنند باید بدانند که عقلانیت حقیقی و سعادت بخش در کلام و سیره نورانی پیامبر(ص) و خاندان ایشان است ، کما این که تأکید شریعت مقدس اسلام بر اتخاذ رفتار متناسب با شرع و عقل، به این خاطر است که عمل به آموزه‌های وحیانی از سوی بشر،لازمه دست یابی به حکمت‌های عقلانی و منش عقلائی است که ثمره آن بی شک، زندگی سالم و عاقبت بخیری است.

 

وی در خاتمه گفت: ان شاءالله اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان و فرهیختگان و به خصوص اهالی فکر و فرهنگ و رسانه بتوانند با تأسی به معارف عظیم وارده از ناحیه حضرات معصومین(ع) به خصوص شخص نبی مکرم (ص)، دنیای تشنه امروز را با این معارف آشنا کرده و زمینه سعادتمندی نوع بشر را در جهان کنونی فراهم سازند.

کد خبر 1101578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha