رفع عقب ماندگی های استان لرستان نیازمند نگاه ویژه هیئت دولت است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه رفع عقب ماندگی های استان لرستان نیازمند نگاه ویژه هیئت دولت است، گفت: با بهره مندی از ظرفیت های بالقوه و خدادادی استان لرستان می توان به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»، امروز(12 مهر)، در دیدار با وزیر کشور که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، بر ضرورت نگاه ویژه هیئت دولت به استان لرستان تأکید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه انتخاب استانداری ویژه برای استان در نظر گرفته شود، اظهارداشت: با رفع مشکلات باید به مردم که سرمایه های انقلاب هستند، خدمت شود.

 

وی در ادامه با اشاره به  ظرفیت‌های مختلف لرستان در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، گردشگری و ... گفت: بهره مندی از این ظرفیت ها کمک بزرگی به اشتغال و توسعه استان لرستان است.

 

جوانان لرستانی از مشکل بیکاری رنج می برند

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: لرستان در کنار این ظرفیت های بالقوه از توسعه عقب مانده است و امروز جوانان این استان از بیکاری رنج می برند.

 

وی بیکاری را ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی خواند و گفت: طراحی برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای پیشرفت و توسعه لرستان ضروری است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خواستار راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های تعطیل شده، تکمیل سدها، تخصیص خسارات ناشی از سیل فروردین ۱۳۹۸ و تخصیص ردیف بودجه مستقل و کافی برای لرستان شد.

 

وی با بیان اینکه با ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شد سدهای لرستان را تکمیل کرد و جلو خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومانی سیل دو سال پیش در لرستان را گرفت، اظهار کرد: به خاطر کوتاهی وزارت نیرو، امروز مسئولان لرستان مجبور هستند چندین سال تلاش کند تا استان به وضعیت قبل از سیل فروردین ۹۸ برگردد.

 

گفنتنی است، «احمد وحیدی»، وزیر کشور در این دیدار در راستای رفع مشکلات استان لرستان قول مساعد داد.

 

کد خبر 1101593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha