اعتراض مشترک یهودیان و مسلمانان به ممنوعیت ذبح مذهبی در بلژیک

دو سازمان مهم اسلامی در بلژیک همراه با سازمان های یهودی مخالف خود را با ممنوعیت کشتار مذهبی در این کشور که با حکم دادگاه اجرایی می شود، اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « algemeiner»،دو سازمان مهم اسلامی در بلژیک همراه با سازمان های یهودی مخالف خود را با ممنوعیت کشتار مذهبی در این کشور که با حکم دادگاه اجرایی می شود، اعلام کردند.

 

دادگاه قانون اساسی بلژیک پنجشنبه گذشته ممنوعیت کشتار مذهبی حیوانات یعنی ذبح حلال برای مسلمانان و کوشر برای یهودیان را ممنوع اعلام کرد.

 

بروکسل گزارش داد که شورای اجرایی مسلمانان بلژیک  و شورای هماهنگی نهادهای اسلامی بلژیک در حال بررسی درخواست تجدید نظر به دادگاه حقوق بشر اروپا  در این زمینه هستند.

 

این سازمان ها اظهار داشتند که تکنیک های کنونی ذبح مذهبی یک جایگزین کامل است و کاملا با الزامات بهداشت عمومی ، ایمنی غذا و رفاه حیوانات سازگار است.

 

پس از حکم دادگاه ، خاخام «پینچاس گلدشمیت» ، رئیس کنفرانس خاخام های اروپایی نیز گفت که این حکم کاملا ناامید کننده است و باید در مورد آن تجدید نظر صورت بگیرد.

 

«رونالد لادر »، رئیس کنگره جهانی یهودیان هم گفت که این تصمیم یک مانور برای تبعیض علیه شهروندان یهودی و مسلمان در بلژیک است.

کد خبر 1101633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha