بیکاری و نبود سد های قدرتمند عمده مشکلات مردم لرستان است

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه به رغم گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی ازلرستان از محرومیت رنج می برد، گفت: جبران عقب ماندگی تاریخی لرستان نیازمند توجه ویژه دولتمردان و تخصیص مناسب اعتبار ملی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمد رضا شاهرخی» امروز(12 مهر) در مراسم تکریم و معارفه استاندار لرستان، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده اند که امور امت اصلاح نمی شود، مگر به وسیله علما و امراء، اظهار داشت: استان لرستان استعداد های فراوان در عرصه های مختلف چون صنعت، دامپروری، کشاورزی و... دارد.

وی با اشاره به وجود معادن گسترده در استان لرستان به عنوان ظرفیت خدادادی، افزود: 28 درصد سنگ های تزئینی کشور، سه درصد سنگ های تزئینی دنیا در این استان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، بیان کرد: قطار سازندگی در نظام جمهوری اسلامی درحال حرکت است و گاهی تند وگاهی کند حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی می گذرد، افزود: استان لرستان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و مردم این استان در اوج نارضایتی هستند و از توسعه نیافتگی و مشکلات رنج می برند.

بیکاری رمق خانواده های لرستانی را گرفته است

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه بیکاری مهم ترین مشکل فرا روی مردم لرستان است، افزود: بیکاری رمق را از خانواده های لرستانی گرفته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ابراز کرد: ازدیادآسیب های اجتماعی از قبیل نرخ بالای بیکاری، تورم بالا، قاچاق مواد مخدر، اعتیاد، طلاق ، سرقت و موراد زیاد دیگری که دررفع آنها نیازمند برنامه ریزی جدی دولت و بهره برداری صحیح از ظرفیت هاست.

وی با اشاره به مشکل تعطیلی صنایع در استان لرستان، افزود: تعطیلی صنایع و نبود صنایع تبدیلی به رغم رونق کشاورزی در استان از دیگر مشکلات فرا روی مردم لرستان است.

عدم تخصیص آب در لرستان منطقی و عقلی نیست

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: قریب هشت هزار میلیارد تومان خسارت باقی مانده از سیل، عدم تخصیص آب به رغم پرآب بودن استان و نبود سد قدرتمند از دیگر مشکلات فرا روی مردم لرستان است.

امام جمعه خرم آباد، بیان کرد: عدم تخصیص آب در لرستان نه عقلی، نه شرعی  و نه منطقی است.

وی افزود: استان لرستان از 4 استان پربارش کشور است، در حالی که میزان زمین های آبی این استان 23 درصد است و این در حالی است که میانگین کشوری زمین های آبی 46 درصد است و این میزان ازمحرومیت برای نسل جوان قابل توجیه  نیست.

نبود سد قدرتمند عامل سیل های زمستانی و قحطی آب تابستانی در لرستان است

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: عدم  وجود شبکه آبیاری برای بیش از 20 دشت وسیع  استان، عدم تکمیل سدهای آبی در دست احداث به طوری که  در پی محرومیت استان لرستان از سد های قدرتمند، سیل 98 لرستان موجب  خسارت زیادی به استان لرستان واستان خوزستان شد.

 وی ادامه داد: ما در فصل باران در پاییز و زمستان با مشکل سیل مواجه هستیم ولی در تابستان به علت عدم وجود سد و عدم شبکه آبیاری دچارقحطی آب می شویم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان افزود: این ها مسائلی است که در تار وپود زندگی مردم استان لرستان خود را نشان می دهند.

حجت الاسلام شاهرخی اظهار کرد: مردم ما از وزارت کشورانتظار گلایه دارند، چون این استان نیازمند حمایت ویژه از طریق بودجه های ملی، متمرکز و بودجه های سالانه برخوردار باشد.

امام جمعه خرم آباد، افزود: جبران عقب ماندگی تاریخی لرستان نیازمند توجه ویژه دولتمردان و تخصیص مناسب اعتبار ملی و سالانه است.

وی افزود:جوانان تحصیل کرده و متخصص در استان ما سرمایه ای بزرگ است که نوید بخش حرکتی رو به جلو در استان لرستان و امید بخش تحول به همراه جهش است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تحول به تنهایی استان لرستان را از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب منتقل نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: ما نیازمند تحول به همراه جهش هستیم و این تحول به همراه جهش با همراهی  زارت کشورو هیات دولت میسر می شود.

امام جمعه خرم آباد افزود: این که تصور کنیم استانداری با توانایی هایی که دارد را منصوب کنیم و رها کنیم و حمایت های لازم را از او به عمل نیاوریم این نگاه همان نگاهی است که در طول سه دهه بوده است و راه به جایی نمی برد.

کد خبر 1101643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha