لزوم استفاده از ظرفیت ‌های مردمی و آموزش علم‌ محور برای مقابله با اعتیاد

کرمی گفت: از مهمترین روش های مقابله با اعتیاد استفاده از ظرفیت ‌های مردمی و آموزش جامعه با رفتارهای علم‌ محور است و باید با استفاده از روش های مختلف، میزان حساسیت نسبت به مواد مخدر و مضرات آن را در جامعه افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (دوشنبه 12 مهر) در نخستین گردهمایی مدیران جمعیت «احرار» (گروه‌ها و هسته‌های مردمی فعال در عرصه مقابله با اعتیاد) سراسر استان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: هسته ‌های مردمی با محله ‌محوری، مردم ‌محوری و مسئله ‌محوری زمینه ورود جدی ‌تر به عرصه مقابله با اعتیاد را می توانند فراهم کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: تلاش برای پیشگیری از اعتیاد یک وظیفه حیاتی در جامعه است زیرا اعتیاد زمینه‌ ساز بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی می شود.

وی اضافه کرد: از مهمترین روش های مقابله با اعتیاد استفاده از ظرفیت ‌های مردمی و آموزش جامعه با رفتارهای علم‌ محور است و باید با استفاده از روش های مختلف، میزان حساسیت نسبت به مواد مخدر و مضرات آن را در جامعه افزایش دهیم.

کرمی تاکید کرد:  افزایش سطح اطلاعات و آگاهی در خصوص انواع مواد مخدر و خطرات مصرف آنها و تشکیل گروه‌ های خودجوش مبارزه با مواد اعتیادآور در زمینه پیشگیری از اعتیاد کمک موثری محسوب می شود.

وی ادامه داد: هسته‌های مردمی پیشگیری از اعتیاد  در اجتماعات کوچکی مثل محلات شهری و روستایی، محیط کسب و کار، محیط آموزشی حاشیه شهر و ... می توانند فعالیت خوبی داشته باشند و برنامه های مطلوبی در این خصوص برگزار کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تصریح کرد: همه ما در برابر فرزندانمان و جامعه مسئول هستیم و باید برای مبارزه با مصرف مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد احساس مسئولیت کنیم و گام برداریم.

خاطر نشان می شود، به همت معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس، هسته‌های مردمی با هدف مقابله با اعتیاد تحت عنوان «جمعیت احرار» در استان بر اساس اولویت ‌دهی به شاخصه ‌های مهمی نظیر محله‌ محوری، مردم ‌محوری و مسئله‌ محوری زمینه ورود جدی ‌تر ظرفیت‌های مردمی به عرصه مقابله با اعتیاد تشکیل شده است.

کد خبر 1101684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha