تهیه اطلس موقوفات در گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد از تهیه اطلس موقوفات در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» صبح امروز(دوشنبه ۱۲ مهر) با گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: عرصه وقف مصداق باقیات و صالحات در قرآن کریم است و موقوفات زیادی با کاربری های مختلف در راستای کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و مذهبی وجود دارد که بخشی از نیازهای استان را مرتفع می کنند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: گلستان در ثبت موقوفات در سامانه جامع اوقاف و امور خیریه رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده که این مهم نشانه روحیه ایثارگری و نوع دوستی گلستانی ها است.


وی از واقفان و مردم نوع دوست قدردانی کرد و یادآور شد: قریب به ۷۸ درصد موقوفات پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نیت های مختلف ثبت و ضبط شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد تصریح کرد: بیش از ۸۵۰ نوع نیت از وقف نامه ها استخراج شده و در سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه وجود دارد که این مهم نشان می دهد تنوع وقف زیاد است با این وجود بیشتر موقوفات در گلستان مربوط به بخش مذهبی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از تهیه اطلس موقوفات در گلستان خبر داد و ابراز داشت: پراکنش موقوفات مشخص شده و تمرکز موقوفات بیشتر در گرگان و غرب استان است و در شرق استان به ویژه در پراکنش نیت های موقوفات نیازمند عزم ویژه خیرین هستیم و انتظار داریم در این بخش ما را مساعدت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی در گلستان وجود دارد که پایگاه معنویت، وحدت، معرفت و بصیرت مردم هستند.


حجت الاسلام سلیمانی فرد در پایان ابراز امیدواری کرد؛ در گام دوم انقلاب اسلامی وقف بتواند بار دیگر تمدن سازی نوین اسلامی را به همراه داشته باشد.

 

کد خبر 1101697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha